My American adventure!!

Weer thuis!

Heehoi, ik dacht ik doe nog een blog want anders weten jullie niet hoe mijn jaar in Amerika precies is afgelopen, en dat is toch wel iets leuks om te weten. De tijd gaat zo snel, want het is al bijna een jaar geleden dat ik op Schiphol stond opweg naar New York, ik ben al bijna 2 maanden thuis en de vakantie is ook al bijna voorbij. Na de vakantie ga ik gezellig naar Breda toe om toerisme te gaan studeren! Maar ik zal nog even vertellen hoe mijn jaar is afgelopen!

Op 5 juni zijn dus mijn ouders én oma naar Amerika gevlogen. Ken, Andrea en ik stonden netjes om half 1 in de aankomsthal. Het eerste uur stonden we allemaal nog heel zenuwachtig bij de deur, toen waren ze er nog niet. We hadden al gehoord van een paar mensen dat er een enorme rij stond dus we moesten gewoon wachten. Uiteindelijk kwamen ze opeens door de deuren nadat we 3 uur op ze hadden gewacht. Super gezellig dat ze er weer waren, maar toch ook wel heel vreemd. Weer in de auto en om half 7 waren we weer thuis. We hebben ze een rondleiding gegeven en toen gingen we uiteten bij Leyman’s. Eten in Amerika blijft interessant want je krijgt van alles erbij en dan heb je bijna geen honger meer als je hoofdgerecht komt, Oma noemde alles “ Amerikaanse porties” oftewel groot en veel, Lol!

In deze week hebben we verschillende dingen gedaan, we hadden een picknick op school van de international club en ik had ook nog mijn senior banquet, iets wat ook leuk was om mee te maken.

Het was een super leuke en gezellige week, en het leukste was de graduation! Dat was echt een van de leukste ervaringen van mijn jaar in de states! Met cap en gown, net zoals je het ziet in de films liepen we over een podium en kreeg ik mijn Rice Lake High School diploma. Die avond was ook de laatste keer dat ik veel mensen van school en de school zelf zou zien L

De dag na graduation gingen ik oma en mn ouders nog naar een stadje toe s’ochtends want s’middags begon mijn graduation goodbye party! Een gezellig feestje waar ik afscheid moest nemen van veel mensen die ik wel mee had willen nemen naar huis. En ook leuk was dat iedereen nu mijn ouders kon ontmoeten, ze waren heel populair haha.

Vrijdag gingen m’n ouders al heel vroeg weg dus ik had al afscheid genomen op donderdag. Wel super raar dat ik nog maar 1 week had in Rice Lake. Het was niet zo’n drukke week, we zijn nog op verschillende plekken geweest. We hadden voor de allerlaatste keer sisternight, dit was altijd zo gezellig dus dat is ook wel jammer dat ik er dan niet meer ben. Voor de rest van de week heb ik mijn koffers ingepakt, wat ook niet heel makkelijk was en mijn kamer helemaal leeg gemaakt. Op vrijdag kwamen Dan, Angie, Sawyer en Olivia nog even langs.

En toen was het zaterdag en ging ik naar huis toe. Laatste Amerikaanse ontbijt en dan toch die koffers net onder de 33 kg gekregen, nadat ik toch verschillende dingen eruit heb moeten halen. 2 uur in de auto en toen gaan inchecken. Erg leuk bleek mijn koffer net iets te zwaar te zijn en moest ik er dingen uithalen…. Maar er was nog een kapotte koffer die ik mocht hebben dus voor die extra koffer moest ik nog betalen maar ik kon er wel heel veel in dumpen. Wat wel raar was, is dat ik $200 dollar moest betalen als mijn koffer ook maar ietsjes te zwaar was en voor een extra koffer waar dan ook weer 33kg in mocht maar $100… Amerikanen.

Alles is goed gekomen en ik kwam bij na veel wachten en stressen en rennen op Chicago airport toch nog heel thuis aan. En toen ik m’n koffers had gepakt stond er een enorme groep op me te wachten, super leuk! Heel de familie en vrienden waren met busjes super vroeg en zonder dat ik er maar iets vanaf wist al naar Schiphol gekomen! We gingen nog wat drinken en toen reden we weer naar huis toe. Die dag was een lange drukke dag en uiteindelijk rond kwart over 9 kon ik mn ogen echt niet meer open houden en ging ik in m’n Nederlandse bedje liggen!

En nu ben ik weer helemaal gewend aan ons kikkerlandje. Het weer is ook weer lekker Nederlands en met praten gaat het nu ook wel goed. Soms nog is een foutje maar dat lost zichzelf wel op. Ik heb een brief naar Ken en Andrea gestuurd en ook al 1 van hun gekregen! Dus we houden nog contact! Waarschijnlijk komen ze volgende jaar een paar dagen hier naartoe, dus dat word ook al super gezellig!

Nou dit was het dan, de allerlaatste blog, ik hoop dat jullie het leuk vonden om zo mijn avontuur te volgen. Ik vond het in ieder geval wel leuk dat elke blog zo vaak werd gelezen en ook om alle reacties te zien en te horen!!

Groetjes Anouk

Reacties

Reacties

Paula

Het was geweldig om je te volgen maar zijn ook weer super blij dat je terug bent . Maar met je blogs moet je wat gaan doen je schrijft zo leuk ????

Marja en Harm

We hebben genoten van je verhalen. Een ervaring die je nooit van je leven zal vergeten. De Amerikaanse cultuur en mentaliteit zullen je altijd bij blijven. Beslist een keer terug gaan en gaan backpacken voor diverse weken met een of meer vriendinnen en als het kan met een camper op stap gaan....laat dan het backpacken maar zitten hahaha. Sukses met je vervolgopleiding en de vele nieuwe ervaringen die je zullen 'overkomen'. Geniet van het een Ă©n ervaar het andere en maar er altijd het beste van.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active