My American adventure!!

Weddings, Hospitals and more!

Buenos Diaz Amigos! Zie mijn Spaanse woordenschat toch is omhoog schieten, ik denk dat ik gewoon op vakantie kan en gewoon alles regelen want ik spreek nu vloei-end Spaans...... misschien toch ook niet zo een goed idee, maar wat wel iets grappigs is, is dat Spaans helemaal niet zo moeilijk is omdat er een heleboel woorden op Duits en Frans, en soms zie ik er zelfs wel iets Nederlands in terug.

Maargoed op naar de wekelijkse update van wat er nou allemaal gebeurd in dat Amerika. Waarschijnlijk is het wel is op het nieuws thuis, maar met die verkiezingen is het een hele happening hier. Dus afgelopen dinsdag was het de beurt voor Wisconsin om te gaan stemmen, en die Zaterdag ervoor was Trump in Eau Claire. Ik wou er wel naartoe want dat had wel lollig geweest, maar ik kon niet want Andrea moest werken en Ken lag in het ziekenhuis, dit heeft meer uitleg verderop in de blog no worries. Trump heeft uiteindelijk niet gewonnen in Wisconsin en iedereen was hier hartstikke blij hier. Ze zijn niet zo een fan van hem hier....

Maar nu vraag je je af waarom ik zei dat Ken in het ziekenhuis lag. Na Chicago werd zijn been elke dag groter voor de een of andere manier. En op maandag was hij naar de dokter gegaan en hadden ze gezegd dat het een bloedprop is en dat hij dinsdag weer terug moest komen. Maar savonds groeide het nog meer en uiteindelijk snachts was het zo groot en kon hij niet eens meer slapen. Dus om 3 uur snachts gingen ze opweg naar het ziekenhuis en dat briefje vond ik sochtends toen ik wakker was geworden. Toen ik terugkwam van school hoorde ik de rest van het verhaal. Blijkbaar was zijn been zo groot als een boomstam geworden ofzo en wisten ze niet wat te doen en is hij, met helikopter, naar Eau Claire gevlogen en daar heeft hij dan een week moeten liggen. Na een paar operaties ging het veel beter en nu is Ken weer gezellig bij ons thuis, want het was wel rustig nu. Dus dat is het verhaal van Ken.

En afgelopen weekend was een druk en interessant weekend, en ik was ook nog is verkouden dus dat maakte het alleen maar leuker natuurlijk. Op zaterdag was er Solo ensemble, hier moest je dus een solo voor een jury spelen en dan krijg je je punten Enso. Om 8.30 had ik percussion ensemble, zelfs hier in Amerika ;) en dan mijn solo moest ik spelen om 1.15. Het ging allemaal geweldig goed en met percussion ensemble gaan we naar State en met mijn solo had ik een 1, en dat is dan het hoogst haalbare. Dus ik vond wel dat ik het toch nog goed had gedaan. Meteen nadat ik mijn solo had gingen we onze Hawaii kleren aandoen want we moesten naar een trouwfeest en je mocht alleen in vrolijke zomer Hawaii kleren komen, en het was nog best fris buiten. Maar om het nog wat interessanter te maken zeg ik er nog maar bij dat het geen trouwfeest was maar een neptrouwfeest want ze zijn niet officieel getrouwd, maar ze hebben wel de ceremonie gehouden. Ik weet het, het is een beetje vreemd. Maar het Hawaii feest was wel grappig.

Daarna had ik nog is een interessante ervaring. Blijkbaar werd er een interessant onderwerp besproken bij de kerk van iemand die we kennen en daar gingen we dus naartoe. En dan moet je je in plaats van een kerk thuis meer een theater inbeelden want dat was het gewoon. Het had een podium en een band en van die schermen waarop filmpjes te zien waren. Dus het begon met de band en dan leek het net op een popconcert ofzo. En toen was er een vrouw die haar verhaaltje deed, en dat was wel interessant dan. Maar alles bij elkaar voelde het meer dat ik naar een bijeenkomst was geweest in plaats van dat ik naar de kerk ging.

Op zondag ging ons interessante weekend weer verder en gingen we naar vrienden van Andrea en toen hebben we allemaal repen zeep gemaakt op een speciale manier. Verschillende soorten geurtjes en verschillende vormen. Dat was wel een creatief ochtendje en toen we weer thuis waren kwamen Sawyer en Olivia nog even langs en gingen we nog bij de paarden kijken en bij de kippen, want we hebben 2 nieuwe speciale kippen, en ze zijn nog super klein dus toch nog wel een beetje schattig. De rest van al die kippen zijn niet leuk meer haha.

En vandaag moest ik naar de Middle School voor de hele dag om presentaties te geven over Nederland. Dus na 8 keer kon ik die hele presentatie wel dromen en was ik blij dat het over was. Toen we net bezig waren met het laatste rondje vragen klonk het door de school dat we een tornado-practice hadden. Ik en Tereza, uit Tsjechië, hadden heel erg veel lol want zoiets is altijd grappig om mee te maken. En we vonden het toen ook een beetje vreemd dat we naar de library werden gestuurd en we met gebukt bij de boekenkast moesten zitten, want zouden die dan niet op je vallen ofzo. Maarja, het was maar een oefening dus wees gerust niks aan de hand.

Dat was het weer voor vandaag, hier zullen je het weer even mee moeten doen. Ik kwam er wel nog achter dat ik achterloop met de foto’s dus die zullen ooit nog wel is verschijnen zodat jullie weer een plaatje bij de woordjes zien. Ik krijg niet heel veel mee van wat er thuis gebeurd, dus als je nog leuks weet kan je dat altijd in een leuke reactie achter laten. Maar het mag ook wel wat anders zijn hoor.

Anouk

Reacties

Reacties

Paula

Nou hier dan wat dingetjes van thuis .
Het seizoen is weer begonnen yeaaaa vorige week alles gepoetst van buiten dus we kunnen weer gaan genieten . De markten beginnen op 16 mei dus je kan als je thuis bent een xtje gezelli langskomen . We hebben agelopen zondag high tea gehad bij de zeezot met je pap en mam zie je je vader al zitten aan de thee ????????
Verder hebben Jaap en Angele ook een chalet gekocht volgens mij je weet wel van berend bregje en sjoukje dus das ook gezellig .
Nou dit was het wel weer zaterdag gaan we weer richting zee . Fijn weekend en tot snel ????????

Petra

Hi Anouk, Je hebt weer veel meegemaakt zeg! Wel een eng verhaal met dat been van Ken. Gelukkig dat het weer goed kwam. Leuk, zo'n nep trouwfeest. Dat soort dingen hebben we hier dan weer niet. Via Hannah zag ik je Prom dress, mooi hoor. Ziet er chique uit. Veel plezier verder!!

Mariska

Leuk de foto's van jullie reis naar Chicago. Die boon is helemaal te gek. Maar aan je verhaal te lezen heeft het niet echt je intresse in architectuur gewekt jammer genoeg. Groet vanuit een koud en regenachtig Zeeland.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active