My American adventure!!

Only 3 weeks left!

Een blog schrijven is niet zo moeilijk, maar bijhouden is een ander verhaal. In het begin heb ik best veel blogs geschreven, maar hoe dichterbij het einde komt op de een of andere manier is er altijd wel iets anders te doen dan een blog gaan schrijven. Nu zie je aan de titel dat ik nog maar 3 weken in de States ben, aangezien de internet er uit lag kon ik de blog niet uploaden en is het dus ietsje later geworden. Ook lijkt het wel dat hoe dichter ik bij het einde kom hoe drukker het is, want elk weekend is er wel wat te doen of gaan we ergens naartoe. Daarom heb ik ook best veel gedaan en eigenlijk iets te veel om in een blog te zetten, daarom kies er gewoon een paar uit en dat is dan de blog voor vandaag!

Op 29 april, de avond voor prom, kwam Dan met Sawyer en Olivia. Het was best wel warm eigenlijk, dus we konden gewoon buiten lopen in ons shirt. Naast het huis hier heeft Ken een enorme stapel met hout en takken liggen en dat gingen we toen verbranden. Die stapel lag er al even, en toen het vuur was aangestoken kwamen er een paar muizen uitgerend, die Dan gewoon vrolijk doodtrapte, iewl… Voor de rest van de avond zaten we eigenlijk wel buiten bij het vuur. De volgende dag was Prom, maar daar heb ik in de vorige blog al over verteld dus dat sla ik nu even over.

Op 6 mei ging ik samen met de international club naar het Festival of Nations. Ik had echt geen idee wat ik er van moest verwachten dus het was een hele verrassing voor me. Na iets meer dan 2 uur in de bus te hebben gezeten waren we aangekomen. Het waren 3 enorme zalen propvol met mensen. In de eerste zaal stonden allemaal kraampjes van verschillende landen waar je eten kon kopen, en ja hoor het allereerste kraampje was Dutch food!! Ik had lol voor 10 om al het eten te zien, het was wel een beetje duur maar achja. Uiteindelijk heb ik poffertjes, friet met mayo en een lekkere stroopwafel op. Ook waren er nog kraampjes van andere exchange students en daar gingen we ook iets van proeven. De andere 2 zalen was vooral cultuur en dingen die je kon kopen. In de cultuurzaal stond ook een Nederlands koppel en heb ik nog even Nederlands gepraat met die mensen. Toen we om 3 uur weer naar huis gingen was het 36 graden buiten en in de bus was het dus helemaal bloedheet. Maar die dag was super gezellig en we hadden een dagje geen school dus dat was ook wel leuk!

7 mei gingen we naar Eau Claire want samen met de percussion group moesten we weer spelen voor een jury maar nu was het niet voor een paar scholen, maar voor iedereen die door was gegaan naar state. We moesten spelen voor een jury die super aardig was, hij vond ons stuk helemaal geweldig en kon geen fouten vinden en daarom kregen we weer een 1 van de jury, dat is dan het hoogst haalbare.

Op 14 mei ging ik nog skypen met thuis en dat was echt super grappig. Want ik ging niet alleen met mijn ouders skypen maar ook met super veel mensen van de camping. 15 mei gingen Ken en ik naar Olivia verjaardagsfeestje toe want ze was 2 geworden. En de 16e had ik mijn allerlaatste bandconcert, het was ook daarom in het teken van de seniors. Tijdens een bepaald stuk werd er een PowerPoint afgespeeld met baby en foto’s van nu. En toen dat was afgelopen kregen alle seniors nog iets mee om altijd aan band te blijven denken.

18 mei was het community service day. En wat dat inhoud is dat de hele school die dag vrijwilligers werk gaat doen. Je mocht wel zelf kiezen waar je naartoe ging, maar wat je moest doen was een verrassing. Ik ging naar de boys en girls club toen en daar moesten we de hele dag zand verplaatsen, een erg toffe bezigheid was dat terwijl het ongeveer 28 graden was buiten. En ik was natuurlijk niet zo slim geweest om me in te smeren dus aan het einde van de dag zag ik er uit als een tomaat….

21 mei gingen Ken en ik naar Minneapolis naar de laatste Ayusa meeting. Dit keer gingen we bowlen, en ik ben er weer achter gekomen dat ik een natuurtalent ben…… Ook kregen we onze diploma’s dat we het hele jaar hebben afgerond. 22 mei gingen we weer naar Minneapolis maar nu ging Andrea ook mee. We gingen naar het science museum dat toevallig tegen over het gebouw was waar het festival of nations werd gehouden. In het science museum gingen we wat documentaires kijken die Andrea graag wou zien en daarna reden we door naar de mall of America en gingen we nog even shoppen!

25 mei gingen we met de meeste seniors naar Minneapolis, ja weeral, want we hadden die dag seniortrip. Al heel de week lang zou het moeten stormen maar tot nu toen had het dat nog niet gedaan en was het gewoon bewolkt, maar natuurlijk was het vandaag anders. Rond een uur of 10 begon het super hard te regenen en gelukkig zaten we nog in de bus, er was zelfs bliksem. En de hele dag lang in het park was het zachtjes aan het regenen tot een uur of 4, toen ging opeens de zon schijnen. En dus ook die dag in die anderhalf uur dat ik in de zon liep was ik weer verbrand… oeps ;) Ondanks het weer hadden we wel een super leuke dag in valleyfair, het attractiepark waar we naartoe gingen.

Op 26 mei was het echt super mooi weer en toen ik thuis kwam ging ik in de zon zitten en heb ik gezellig een boekje gelezen. Ken en andrea waren met de paarden weg en die kwamen pas rond een uur of 7 terug en toen ging andrea kaiserschmarnn maken en hij was mislukt :( Maar omdat we nog restjes hadden van het Nederlandse eten van dinsdag gingen we dat eten.

En dat was het wel weer voor nu. zondag komen mijn ouders en oma, super spannend om ze weer te zien! Volgende week woensdag is het graduation day, en ik heb mijn cap en gown al, ook zo lekker Amerikaans! En dan op de 18e ga ik alweer naar huis, dus voor je het weet sta ik weer met 2 benen op Nederlandse grond! Owja en de foto’s van april én van mei staan er ook op!

Groetjes Anouk

Reacties

Reacties

Arian

Leuk Anouk, geniet van je laatste drie weken daar!

Anne uut Heemskerk

Echt super leuk dat je fam komt! En zo stoer van je oma! Geniet nog even van je laatste weekjes in the states!

Harm en Marja

Heb je al een site-seeing tour voor oma en je ouders in elkaar gezet. Zo eentje met een schema voor iedere dag. Echt aftellen en nog stevig 'The States' in je opzuigen. Hoeveel uren, minuten en seconden nog voordat je ze ziet?

Marjon Hoogesteger

Jeetje Anouk, wat is dat jaar voorbij gevlogen! Voor je het weet ben je alweer terug. Ik ga er trouwens maar vanuit dat je de komende tijd helemáál niet meer toe komt aan je blog. ;-) Was in elk geval leuk om de verhalen over al je belevenissen te lezen!

Kirsten

Inderdaad voorbij gevlogen en heel leuk om je blogs mee te lezen. Geniet van de laatste weken, samen met je ouders en oma!

Groetjes, Ko, Kirsten, Anne en Lotte Matthijsse

Petra

Hi Anouk! Jammer hoor dat we straks geen Amerikaanse avonturen meer kunnen meebeleven! Jij maakt zoveel leuke dingen mee daar :-) Geniet nog van de laatste periode! Geef oma en je vader en moeder een onvergetelijke rondleiding! Groetjes van ons allemaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active