My American adventure!!

De tijd vliegt voorbij!

Hee hallo, daar is je favoriete Amerikaans Nederlands persoon weer vanaf de andere kant van de oceaan. Een leuk weetje om je dag weer met te beginnen is dat de afstand van mijn huisje hier tot aan mijn huisje op de camping ongeveer 6538 km is. Wat zouden we toch zonder het internet moeten. Inmiddels ben ik ook 18 jaar geworden, niet dat ik me nu opeens ouder voel ofzo, maar het is toch 18. Nu kan ik als ik thuis ben alleen rondjes rijden in de auto :)

De 20e, wat als het goed is op een zaterdag viel, waren Ken en ik babysit service. Omdat ken zijn zoon naar een bruiloft ging zouden wij gaan oppassen op hun kinderen. Sawyer van 3 en Olivia van bijna 2 denk ik. Ken is helemaal geweldig in hun ogen dus de hele avond werd er door het huis gerend, met de autootjes gespeeld, poppen aangekleed, boekjes gelezen, een hut gebouwd en toen vielen ze bijna in slaap als ze hun ogen ook nog maar even dicht doen. Daarom brachten we ze toen ook maar naar bed, om vervolgens alles weer op te gaan ruimen… Olivia is nog een beetje verlegen maar Sawyer is mijn nieuwe grote vriend, als ze hier langskomen komt ie al rennend aangelopen en dan zwaait ie al. En in het begin zei hij geen woord wat best grappig is.

Op maandag kwam Ken z’n persoonlijke biervoorraad weer aan. Erg interessant is dat nou ook weer niet ofzo zie ik je al denken. Maar het is een neefje van Ken, en liters aan bier komt er dan binnen in 1 keer, waarvan je zou denken dat het voor een paar maanden is ofzo. Maar als reden waarom het dan zoveel is zegt ken dat er alleen maar water in die blikjes zit, daarom kan hij er zo een paar per dag van drinken, want water is goed voor je……

Donderdag hadden we weer sisternight en ik had ooit is een receptje gevonden, voor de grap want Ken wou iets met enorm veel kaas in het. Maar daarna gingen we het toch maar is uitproberen en het was eigenlijk best lekker, niet moeilijk met spaghetti en een heleboel kaas uit de oven. En wanneer het sisternight is kaarten we ook altijd. En dan niet pesten, wat ik ze heb geprobeerd uit te leggen maar naar een paar pogingen ben ik maar gestopt. Het is een of andere Amerikaans kaart spel wat ze dus altijd spelen, en nu hebben we een wedstrijd ervan gemaakt. Maar ik ben nou niet degene die bovenaan staat, want op de een of andere manier heb ik nooit een beetje geluk en heb ik dus nog nooit gewonnen :(

En dan Vrijdag 26 februari!! Ik was officieel, Nederlandse en Amerikaanse tijd, 18 jaar! Woeehoee! Het was wel een beetje raar dat wel, iedereen die je normaal gewoon ziet op die dag en dan krijg je nu allemaal berichtjes via je telefoon. Op school wist er bijna niemand dat ik jarig was, of ze waren het alweer vergeten dus voelde het gewoon als een normale school dag. Tijdens Engels, waar ik naast iemand zit die toevallig ook jarig was, waren ze erachter gekomen dat we allebei jarig waren en gingen ze vrolijk zingen, hartstikke leuk…. Thuis heb ik nog gebeld met Oma en Papa, Mama en Jarno in plaats van een familie visite, wat ze hier dus niet hebben en dat is hartstikke ongezellig dus dat moeten ze hier dus ook maar is aanschaffen. Wel gingen Ken, ik en Ken zijn moeder s’avonds naar Leymans toe, dat is waar Andrea werkt, Andrea moet altijd werken op vrijdag. Tijdens mijn toetje gingen ze nog voor me zingen, ook lekker Amerikaans. En dat was dan mijn 18e verjaardag, anders maar wel leuk!

En Zaterdag in ging ik eerst alle leuke kaartjes die ik had gehad opzoeken, want ken was zo lollig geweest op alles te gaan verstoppen, jippie… en toen ging ik hartstikke vrolijk en appeltaart bakken voor mijn feestje van vanmiddag! Het was niet een extreem groot geweldige sweet 18 party, maar gewoon een knus en gezellig feestje. Het plan was om met een paar vriendinnen bij ons pizza te gaan eten, want Andrea maakt de beste Pizza van de wereld, en als je het zou willen proberen zou je even op bezoek moeten komen! Maargoed, eerst hadden we appeltaart met “wijn”, we gingen dus een grap met iemand uithalen door in een wijn fles water en appelsap te doen. Andrea en ik hadden lol voor 10 want het zag er precies uit als witte wijn. Uiteindelijk kwam die persoon niet meer opdagen omdat er teveel huiswerk op de planning stond, beetje flauw, maar dat mocht de pret niet drukken. Is dit wel Nederlands, het klinkt echt heel raar. ’s Avonds gingen we ook nog naar de film, om dat sommige geen “R-rated” films mochten kijken van hun ouders, deze zijn “ongepast”.. lol gotta love America ;) Uiteindelijk zijn we naar Gods of Egypt geweest wat opzich wel een leuke film was.

En dat was het dan wel weer voor nu, ik moet ook nog mijn huiswerk voor Spaans maken! Nu zijn we nummers aan het leren, daarom gingen we vandaag bingo in het Spaans doen! Ook wil ik nog iedereen bedanken voor al de kaartjes die iedereen gestuurd heeft! Het blijft echt super leuk om maar een simpel kaartje te krijgen en heel de muur wordt volgeplakt! Groetjes aan iedereen!!

Anouk

Reacties

Reacties

Anneke

Joehoe! Het is met enorm veel kaas er in, niet in het......tsssss ;-)

Mama

Leuk stukje weer hoor! Wij gaan stilletjesaan ook aftellen.
Je verjaardag houden we hier dan nog wel, met cake en bitterballen ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active