My American adventure!!

Let it snow!

Ben ik weer! Dit keer midden op de dag, voor mij dan in ieder geval. Ik zit gewoon gezellig op school vandaag. Maar ik heb nu een studyhall dus daar kan ik huiswerk maken of in mijn geval een nieuwe blog maken. Twee weken geleden is mijn nieuwe Term begonnen dus ik heb weer allemaal nieuwe vakken.

Die maandag hadden we nog een dagje vrij voordat we weer naar school moesten. We zouden eigenlijk naar Minneapolis gaan, maar we gingen met een groepje en iemand was ziek geworden dus zouden we nog een andere keer gaan. Want er is blijkbaar een geweldig restaurant dat Andrea aan ze wou laten zien. Nou praat ik alweer over eten. Blijkbaar praat ik in elke blog dus over eten dus nu valt het me op. Maar zo raar is dat nou ook weer niet, want ik kook graag, Andrea is een chef en Ken eet graag. Maar dat doen we allemaal en we zijn nou eenmaal ook in Amerika. Maargoed in plaats van naar Minneapolis te gaan, hebben we samen met een collega van Andrea een dagje in Eau Claire rondgehangen. We zijn naar Downtown Eau Claire, de mall en we hebben ook nog even een rondje met de honden gewandeld want die waren ook meegekomen. Rond een uur of 4 gingen we naar een italiaans steakhouse. Allemaal verschillend italiaans eten hebben we daar op. Rond een uur of 8 waren we weer thuis.

Dinsdag moesten we dus weer naar school en de nieuwe lessen waren begonnen. Als eerste uur heb ik global studies. Ik dacht dat het wel een soort van aardrijkskunde zou zijn maar tot nu lijkt het daar nog niet echt op. We moesten gedichten schrijven over waar we vandaan kwamen, hebben verschillende mensen van plekken onderzocht en we moesten liedjes over een plek, zoals Walking in Memphis, New York New York and Sweet Home Alabama, bekijken en een opdracht maken. Het Tweede lesuur is Engels. Dan is het niet net zoals thuis dat je 300 woordjes moet leren voor een toets, grammatica leert en soms is een beetje engels spreekt. Maar deze Engels les is meer literatuur en gaat over schrijvers. Dus we lezen veel en moeten essays over belangrijke mensen schrijven. Het derde uur is wel nog steeds het zelfde, ik heb band op A dagen en studyhall op B dagen. Bij band zijn we nu bezig voor ons volgende concert in maart en volgensmij gaan we ook op een soort concours waar we moeten spelen voor een jury. Het 4e uur vind ik, na band dan of course, toch wel het leukste. Ik zit in Spanish 1 en ben nu Spaans aan het leren. We hebben een, soms een iets te, enthousiaste lerares. We moeten haar ook Señora noemen wat het dan nog Spaanser maakt. Zelf is ze ooit ook een exchange student geweest dus ze weet er alles van.

Wat heb ik nog meer gedaan, niet heel veel grote bijzondere dingen volgensmij. Ik ben naar de kapper, nouja het was een nichtje van Ken, geweest. Maar omdat ik wil zien hoeveel het groeit in 10 maanden is er maar een heel klein beetje af. Vorige week dinsdag werd er een sneeuwstorm voorspeld, maar omdat toen ik naar de bus liep er gewoon een zonnetje was leek het daar niet echt op. Toch klonk er om 11 uur door de school dat iedereen om 1 uur uit was. Wij vonden het allemaal goed hoor, niks op tegen. Het begon pas te sneeuwen om 12:45, maar het heeft uiteindelijk wel doorgesneeuwd tot een uur of 5 in de ochtend. Toen ik wakker werd op woensdag moest ik met school ook weer is 2 uur later beginnen, wat ook niet verkeerd was opzich. Toen ik dan naar buiten liep om naar mijn bus te gaan stond ik dan toch ook tot aan mijn knie in de sneeuw.

Op donderdag avond gingen we paardrijden, ja in het donker. Maar op de een of andere manier is het hier helemaal niet echt donker wat wel een beetje irritant is. Maar door de sneeuw en maanlicht is het al best licht. Ook zit er een gele gloed in de lucht door de lampen van de stad. Dus je kan gewoon savonds naar buiten en dan heb je helemaal geen lamp nodig ofzoiets. Vrijdagavond hadden we weer pepband bij een basketbalgame, die we verloren hebben. En voor de liefhebbers staat er een filmpje ervan op facebook. En gister was dan die oh zo bekende superbowl, ik heb wel gemerkt dat dat op een heleboel verschillende manieren wordt gevierd. Want sommige mensen gaan helemaal los, maar die zijn dan denk ik ook wel die-hard fan denk ik. En wij zijn het wezen kijken bij de zoon van Ken. Het was leuk om het is een keer te hebben gezien maar voetbal op tv is dan toch nog interessanter. En dan heb ik het over een voetbalwedstrijd van 90 minuten en niet over dat saaie voetbal international…. ;)

Aangezien ik over 5 minuten weer van les moet verwisselen ga ik er maar een eind aan breien. Adios en groetjes van Melanie (dit is mijn spaanse naam die ik heb gekregen…)

Anouk

Reacties

Reacties

Petra

Ola Melanie :) Leuk hoor, Spaanse les! Geweldige verhalen over koken en eten inderdaad. Maar dat hoort er natuurlijk bij als je daar zit, ha ha. Ben je die sneeuw nog niet beu? Gelukje dat je met de schoolbus mag! Engelse literatuur lijkt me ook leuk! Je keert vast belezen terug ;-)
Groeten van ons allemaal!

Annelies

Ik dacht dat die Superbowl een popconcert was?.... ;-))

Mariska

Hoi Anouk, nu heb je eindelijk je Amerikaanse winter. Hier is het flink aan het stormen. Brrrr.
Nu ben je ook nog Spaans aan het leren, straks kunnen we je hlad nie mee verstae.
Groetjes ook van Peter (die weer eens naar Johan Derksen zit te kijken).

Gabier Schouten y Carmen Nagengast

Ola Melanie, weer genoten van je blog. Straks heb je ondertiteling nodig wanneer je in NL bent. Maar voor de receptie muy bueno. Waar ik me op verheug zijn dan de diverse tapas en enchilladas want eten is je passie dus even wat informatie halen bij de Mexicanen die de VS heel rijk is. Mexicaans eten is verrukkelijk en kan lekker pittig zijn. En verder nog een buenos dia van ons.

Janny

Ha Anouk! Superleuk om je Amerikaanse avonturen te lezen. Hartelijke groeten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active