My American adventure!!

Ga er maar voor zitten!

De titel zegt het wel al maar je kan gerust wel even wat te drinken pakken of iets te eten en dan deze hele blog lezen. Vorige week is er een heleboel gebeurd dus het kan wel is een lange blog gaan worden.

Op maandag de 18e werd ik nog voor mijn wekker afging wakker gemaakt en riep Andrea dat ik geen school had vandaag. Dus ik vroeg of het gesneeuwd had ofzo, maar het bleek dus dat het heel koud was. Het bleek dus dat het -28 graden Celsius met een gevoelstemperatuur van -37 Celsius!! was. Dus het was een uitstekend dagje om binnen te blijven want buiten was het toch veel te koud. Andrea was die dag letterlijk heel de dag aan het koken, van een uur of 8 tot 3 uur ofzo. En het is niet dat we een 3 gangen diner hadden die avond, maar ze kookte gewoon vooruit voor 3 dagen.

Dinsdag en Woensdag waren enigszins normaal. Gewoon naar school toe en Finals maken, want het zijn de laatste dagen van Term 2. Over de nieuwe Term zal ik wel in mijn volgende blog wat zetten. Woensdagavond hadden we weer sisternight en dit keer was het bij ons. Deze keer gingen we weer allemaal Nederlandse dingen eten. We Hadden zelfgemaakte bitterballen als voorgerecht. Groentesoep en Tomatensoep met nog wat zelfgemaakt knoflookbrood als hoofdgerecht. En als toetje hadden we Limburgse vlaai gemaakt. Allemaal uit het Nederlandse kookboek! :)

Op donderdag stond de wekker om 4.30!! veel te vroeg voor mijn doen. Uiteindelijk waren we om 5:15 in de Bandroom om te helpen met alles in te laden. Rond een uur of 6 waren we compleet en gingen we met 2 bussen op weg naar Milwaukee. Voor de mensen die willen weten waar het is, het is ongeveer in het zuid-oosten van Wisconsin, een ritje van ongeveer 5 uur. We kregen allemaal een donut als ontbijt, want ja het blijft natuurlijk wel Amerika. Ik heb de eerste 2 uur wel geslapen dus dat was wel lekker. Daarna wat muziek geluisterd en een boek gelezen. Om 10 uur waren we bij onze eerste tussenstop. Daar hadden we een Clinic van een leraar op een Artschool. We speelden onze muziekstukken en hij gaf ons nog wat laatste tips en had nog wat opmerkingen hier en daar. Ook op het stuk waar ik de triangel moest spelen, het was het moeilijkste en belangrijkste instrument van dat stuk. Dat moest helemaal perfect dus dat hebben we best vaak gespeeld. Om 11 uur was het weer afgelopen want hij moest weer les geven. Nadat we al onze instrumenten weer hadden ingepakt gingen we op weg naar de mall in Madison, waar we gingen eten. Omdat het heel druk was moesten we best opschieten want we zaten op een strikt schema. Om vervolgens naar Milwaukee te gaan moet je nog zo’n uur en een kwartier rijden. Om een uur of 2 kwamen we aan bij het Wisconsin Centre. Hier moest alles uit de bus en naar een ieniemienie podiumpje worden verplaatst voor het optreden. We speelden in en we speelden nog wat dingen door. Daarna moesten we wachten tot het 3 uur was, wanneer de Wisconsin Association of School Boards zou beginnen. De naam klinkt al best serieus, maar dat was het ook wel. Ik had echt geen idee dat er uiteindelijk zo veel mensen zouden komen. Ze zeiden dat er rond de 1800!! Mensen zouden komen en het zag er erg vol uit. Voor zoveel mensen in 1 keer heb ik nog nooit een concert gegeven. We speelden onze stukken en we haalden alles supersnel van het podium af want ze moesten gewoon weer verder gaan. Rond een uur of 4 waren we weer bij de bus en reden we 15 minuten later weer weg. Toen gingen we naar ons hotel want we bleven gezellig een nachtje slapen. We kregen onze kamers en konden onze spullen neerleggen maar een halfuur later moesten we alweer in de bus zitten. Toen we bij het restaurant waren aangekomen stonden er allemaal salades op tafel, en daarna werd er allemaal pasta op de tafels gezet. Als toetje hadden we ook nog cheesecake! Na al dat lekkere Italiaanse eten gingen we nog even naar de mall en hadden we nog een uurtje vrije tijd. In de mall vonden we een enorme boekenwinkel, die ook nog is twee verdiepingen had, dus daar hebben we ons uurtje doorgebracht. We gingen terug naar het hotel en daar keken we nog wat tv en hebben we nog even gekletst met elkaar en na een hele lange, drukke maar super leuke dag vielen we rond 12 uur in slaap.

Op vrijdag de 22e stond de wekker om half 8, en terwijl iedereen in Rice Lake gewoon op school is hadden wij een super relaxed dagje voor de boeg. Rond half 9 gingen we naar de lobby en hadden we ontbijt. Verse Wafels, scrambled eggs en Bagels en nog veel meer. Lekker met mijn bagel cream cheese en vers fruit had ik een top ontbijtje. :) Om half 10 reden we weer weg uit Milwaukee en toen moesten we weer 5 uur in de bus zitten. Rond 1 uur zijn we nog even een halfuurtje gestopt om wat te eten. Voorderest heb ik nog maar geprobeerd om wat te slapen en heb ik in mijn boek gelezen. Om 2:45 waren we weer op school en nadat we alle spullen hadden uitgeladen ging ik met de schoolbus weer naar huis. Dus rond een uur of 4 kwam ik thuis en nadat ik lekker even onder de douche had gestaan werd ik heel moe dus savonds ben ik weer vroeg naar bed gegaan.

Op zondag de 24e gingen we naar Taylor Falls want we gingen Tuben als een ayusa tripje. Ik had nog nooit getubed dus dit was de eerste keer. Samen met zo een band ging ik naar boven. Nadat ik werd losgelaten ging ik enorm snel naar beneden. Opeens zag ik een jongetje op mijn baan staan. Zwaaien had geen zin want hij keek niet. En remmen ook niet want ik ging te snel, het enige wat er toen gebeurde is dat ik een heleboel sneeuw in mijn gezicht kreeg. Je kan het je wel voorstellen en het is heel lollig. Ik knal met een noodgang tegen die jongen, hij komt op mijn schouder, vliegt in de lucht en na een salto achtig iets land ie weer op de grond. Ik, samen met zijn schoen.., stopte zo’n 20 meter verderop. Maargoed na een paar keer sorry te hebben gezegd en de schoen te hebben teruggegeven kreeg ik van zijn moeder? zo’n “Bitchface” terug, blijkbaar kon zij er totaal niet de lol van inzien. Erg jammer natuurlijk. Voor de rest van de dag is alles en iedereen heel gebleven en hebben we nog heel wat afdalingen gedaan.

Ik kan nog veel vertellen maar ik vind het allemaal wel genoeg geweest. Zoals je wel kan zien was het een hele drukke maar ook een hele leuke week geweest. De fotos van December staan er inmiddels ook op als je ze nog niet heb gezien en binnenkort zal ik ook de Januari foto’s erop zetten. De tijd gaat super snel eigenlijk want morgen begint februari al! De 18e was ik ook halverwege mijn highschool jaar hier. 153 dagen gehad en toen nog 153 dagen te gaan, inmiddels zijn dat er nog maar 139. Ik heb graduation op 8 Juni en dan komen papa, mama en oma ook!! Op 18 juni vlieg ik dan naar huis en op 19 juni land ik dan weer rond half 10 dacht ik, op Nederlandse bodem. Het welkomstcomité kan dat dus alvast plannen in de agenda’s. Nu heb ik toch nog doorgetyped en heb ik uiteindelijk bijna 2 a4 tjes volgetyped, dus we gaan er maar een einde aan maken.

Tot de volgende!

Anouk

Reacties

Reacties

Oma

Hallo Anouk Wat een belevenissen deze week. Dat met jullie band was dat net zoiets als bij ons naar een concours?
En ja een triangel partij kan ook heel belangrijk zijn .
Kunnen ze daar in huis het toch wel warm stoken met die kou? O ja hadden je ook een prijs met de muziek?
Groetjes Oma

karin

Machtig wat een verhaal... De longartswachtkamer was een prima leesllekje ;) super leuk allemaal... Je gaat die band wel heel erg missen als je weer hier bent zeker? Zo te horen allemaal leuke dingen in amerikaland! Xxx

Annelies Martens

Wat een belevenissen allemaal. Voor je het weet is het 18juni en ga je het allemaal nog missen. Geniet ervan en spoedig.

Annelies Martens

tot spoedig natuurlijk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active