My American adventure!!

Ik heb het Koud.....

Goeieavond, middag, morgen of wanneer je dat dan ook mag lezen. Ik dacht het is wel weer is tijd voor een blog dus ben ik er mee begonnen. En het is ook alweer 2 weken geleden sinds mijn laatste blog , dus het is ook al 2 weken 2016 en ik heb nog helemaal geen “ Gelukkig Nieuwjaar” gezegd. Maar volgens mij kan dat tot 1 februari ofzo. Achja ik ga gewoon verder waar ik ben gebleven en dat is Oudejaars avond.

Dus nadat ik mijn blog had gepost gingen Ik, Ken en zijn zus + husband naar Leyman’s toe waar Andrea moest werken die avond. Daar hebben we heel de avond gezeten en gegeten en rond 11 uur was Andrea klaar met werken en kwam ze ook. Rond 11:45 kregen we hoedjes en van die brillen en die toeters en!!! Ik kreeg partypoppers, yessss, want aan vuurwerk doen ze niet, dus daar moest het maar met doen. Het bandje dat speelde telde af en toen speelden ze een erg teleurstellend liedje, want thuis hoor je overal, denk ik dan, Abba. En hier was het Lady gaga, maar volgensmij vonden alle 50+’ers , dat was de gemiddelde leeftijd, het niet erg en waren ze stevig aan het dansen, kan ook door de gratis drankjes komen. Rond 1 uur was ik dan weer thuis en om half 2 lag ik te slapen. Vergeleken met thuis vond ik het toch wel een beetje saai hoor. Na 3 uur slaap te hebben gehad, waarom zo weinig zou je denken, nou dat was omdat papa en mama het geweldige idee hadden om te gaan skypen terwijl iedereen bij oma elkaar gelukkig nieuwjaar aan het wensen was. Gezellig ging de ipad een rondje en heb ik veel mensen weer even gesproken en gezien. Met een enorm slaperig hoofd, en na minimaal 5 keer te hebben gehoord: ‘Licht ze nog in bed?” “Ja, want het is nog maar 5.00” “Aaah arm kind” ging ik uiteindelijk na veel gelach en gezwaai weer verder slapen.

Op nieuwjaarsdag hebben we de hele dag films gekeken en in bed gelegen. En! We hebben kroketten en oliebollen gebakken. En omdat ik zulke geweldige kookkunsten heb, deed ik er dood leuk 1 kilo bloem in plaats van 500 gram, dus in plaats van van beslag voor 20 oliebollen hadden we beslag voor 40 oliebollen
. Maar omdat onze meester oliebollenbakker Ken mega Oliebollen maakt hadden we uiteindelijk 25 reuze bollen. Maar ze waren wel heel lekker, net zoals de kroketten die echt heel grappig waren om zelf te maken want in het begin zou je echt niet denken dat een pannetje met water, wijn en wat kip een kroket wordt. Dus dat was Oud en Nieuw, ik vond het wel een beetje saai want normaal is het altijd met familie enzo en al dat vuurwerk hoort er toch wel bij.

Toen moesten we weer naar school toe jammer genoeg. Vroeg opstaan is toch echt niet mijn ding en daar ben ik nu wel weer achter gekomen, de wekker lekker iedere dag om 6:15. Afgelopen Donderdag en Vrijdag hebben we tijden koken, Nederlands eten gemaakt. Inmiddels ben ik er ook wel achter gekomen dat de Amerikaanse bevolking niet al te slim is, en deze lessen hebben dat toch ook weer bevestigd. Dus op donderdag begonnen we met koken nadat ik eerst een mooie presentatie over mezelf en familie en waar ik woon en Nederland, je kan het wel bedenken. Dinsdag had iedereen zijn recept al omgetoverd van gram naar iets wat ze wel zouden moeten kennen, dit was het eerste dat al fout ging want omdat het niet goed omgetoverd was, was er soms niet genoeg van een bepaald iets. Uiteindelijk had de boerenkool, aardappels met schil. Bij de appeltaart waren alle ingrediënten in 1 pan gegooid voor het deeg, dus ook de kaneel en suiker voor de appel en hadden we uiteindelijk een kaneel deeg met kale appel, appeltaart. De pannekoeken waren enigszins gelukt, net zoals de groentesoep. Bij de groentesoep wouden ze er gehaktballen in stoppen in plaats van kleine soepballetjes. De appelflappen waren ook gelukt, maar de rijstepap is niet om aan te raden, het leek net of ze er marshmallows in hadden gegooid want het was veel te kleverig en het was bruin

 Dus die 2 lessen waren heel erg interessant. Waarom dingen misgingen ik heb geen idee want het recept was gewoon in het Engels dus je zou denken dat het niet echt bepaald moeilijk zou moeten zijn.

En sinds afgelopen week is het hier vreselijk koud, sochtends als ik op mijn Yellow schoolbus sta te wachten ben ik net een Eskimo die helemaal is ingepakt. Niet echt raar als er temperaturen van -28 graden Celsius zijn. Nu is het sinds gister “warmer” en is het tussen de -20 en de -15, lekker warm allemaal.

Dat was het wel weer, nu is iedereen weer prima op de hoogte!

Anouk

Reacties

Reacties

Lian

Was idd grappig om je te zien (in bed????) op 1januari en ach meerderen onder ons hadden ook een korte nacht gehad zaten er ook duf bij.
Maar je wilde toch de winter meemaken in the States dus..... Wil wel een foto zien jij wachtend op de bus als eskimo.
De groetenisse.

Oma

ik heb het erg gewaardeerd dat je voor ons de wekker zo vroeg zette. En vond het ook heel leuk om je weer eens te zien. Ga voor al zo door groetjes van Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active