My American adventure!!

Het kan nog net!

Mijn laatste blogje van 2015, want nu ik begin met typen hebben de Dutchies nog 45 minuten tot nieuwjaar en dus allemaal nu uitbundig aan het feesten zijn.

Afgelopen maandag ben ik met Andrea en 2 vriendinnen van haar naar Eau Claire geweest voor een dagje. Eerst gingen we naar de “bijzondere” supermarkt want ik heb bami en snert gemaakt dus we hadden wat interessantere spullen nodig dan anders. Daarna gingen we naar een ziekenhuis, tenminste dat zeiden ze dat het was, want het leek precies op een hotel. Allemaal luxe stoelen en banken, 5 tv’s, een enorme kerstboom en nog wel wat dingen, en dit is dan de wachtruimte/kamer. Het zal wel gewoon Amerika zijn, alles is hier interessant haha. Nadat we daar voor een half uurtje waren gingen we naar de mall want we moesten schoenen kopen, met al die enorme kortingen hier was het heel moeilijk om de schoenen met 75% korting niet te gaan kopen maar anders heb ik een koffer speciaal voor schoenen nodig als ik weer naar huis ga. Ook gingen we nog naar een of andere heel erg chique sieradenwinkel waar alles zo glinsterde dat je niet eens rond durfde te lopen. Rond een uur of 3 gingen we eten bij Olive garden, hebben we die ook thuis????, het was zoooo lekker ik had 3 verschillende pasta’s en als toetje cheesecake! Toen we s’avonds om 7 uur thuis kwamen heb ik dan ook niet meer gegeten want de porties hier zijn enorm!

Dinsdag toen ik lekker een dagje alleen met alle dieren die die constant mauwen en blaffen als ze ook maar denken dat ze iets horen, erg gezellig. Kwam er rond een uur of 3 toch echt iemand aan en die heeft me een kopie gegeven van de krant, want ja ik ben beroemd hier, ik sta met alle uitwisselingsstudenten op de voorpagina van de paper, ook moesten we allemaal wat vragen beantwoorden en daarvan is een klein stukje gemaakt wat er ook in staat.

En dan is het vandaag oud en nieuw, ik moet je zeggen dat het tot nu toe saai is. Want iedereen werkt gewoon vandaag en de meeste Amerikanen gaan net na of zelfs voor 12 uur al naar bed toe. Gelukkig zijn mijn host ouders nou niet echt bepaald typisch Amerikaans, maar alsnog. Vanavond gaan we uiteten met de zus en moeder van Ken, daar is dan ook een bandje dat speelt. En ze zeiden tegen mij dat ze normaal rond half 1 weer thuis waren…. Dit jaar ook geen vuurwerk want daar doen ze niet aan hier. En om nou de hele dag buiten te lopen wanneer het al de hele dag -10 Celsius is, is nou toch ook niet echt een pretje.

Nou dat was het wel weer, 2015 was niet echt mijn beste jaar maar er zaten ook een heleboel ups in, zoals dat ik mijn rijbewijs heb gehaald, ik ben dan toch echt geslaagd, op vakantie gegaan met vriendinnen, een super zomer gehad, naar New York geweest en dan toch begonnen met mijn Avontuur Hier in Rice Lake. De downs waren dan ook echt diepe downs maar ze gaan toch ook wel weer voorbij. En na 4,5 maand hier in Amerika ga ik volgend jaar mijn 5e maand in en dat is dat ook de helft, blijkbaar gaat de tijd toch sneller dan je denkt!

Met nog 5 minuten op de klok wens ik iedereen een hartstikke fijn 2016 en ja, tot volgend jaar !

Anouk

Reacties

Reacties

Anneke

op het nippertje! Wij knallen hier al vrolijk het nieuwe jaar in, de meiden hebben het ook volgehouden en voor het eerst vuurwerk gekeken buiten. Een super 2016, en nu aftellen naar juni ????

karlien

Heej Anouk!! Gelukkig nieuwjaar!! Je heb weer een leuke blog geschreven ;) veel plezier verder!!

Groetjes, Willem en Karlien

Harm Schouten, Marja Nagengast Ă©n Karel

Hartstikke bedankt voor je wensen en terugblik. En the way it is in The U S of A. Ja zo bijzonder als ze Kerst vieren zo saai is de Jaarwisseling. We knallen hier de tent uit en nu het tegen 01.00 uur loopt wordt het langzaam minder. En nu begint jouw count down en die komt echt goed op gang halverwege en voor je het weet, zit je boerenkool met worst te eten, hartje zomer.

Paula

Hee Anouk ook de beste wensen .
Fijn dat het steeds beter gaat jij houd dat wel vol daar .
Wij waren naar beach club sunrise geweest voor een groot oud en nieuw feest alles erop en eraan was erg gezelli. Nu schijnt het zonnetje alweer hier wil maar geen winter worden maar dat vindt ik niet zo erg .
Have fun nog daar ????????

kirsten

Anouk, we wensen je een heel mooi 2016, met veel ups!! Oud en nieuw was gezellig, je moeder heeft gewonnen met Slabberjan ????

Groetjes, Kirsten, Ko, Anne en Lotte Matthijsse

Petra

Hi Anouk, have a great New Year! Was weer jammer dat ik er niet bij was in de shopping mall met die megakortingen :-( Ben wel blij dat het hier niet zo koud is :-) Geniet van je tijd daar en tot de volgende keer weer!

Mariska

Van ons ook de beste wensen voor 2016. Leuk om Kerst en Oud en Nieuw ook een mee te maken in een ander land. Heb je ze ook kunnen uitleggen hoe Slabberjan werkt.

Mama

Hey mop! je doet het fantastisch hoor! En 2016 kan alleen maar beter worden... Komt allemaal goed sgatje ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active