My American adventure!!

Waar is de winter dan?

Hoooi, hier is weer is een blog vanaf de bank, waar ik nu zit met een dekentje, een kop (Nederlandse J ) thee en bak met tissues. Ik ben weer is verkouden, jippie. Maar nu heb ik wel weer de tijd om een blog te schrijven dus hier gaan we dan!

Op de zondagavond van mijn minivakantie zijn we naar Bentleyville geweest, ook wel the city of lights genoemd. Het is In principe gewoon een park met heel veel lichtjes. We gingen om half 5 weg en we kwamen om half 10/ 10 uur weer thuis en toen gingen we nog even avondeten, kan gewoon.

Die week hadden we de eerste pep-band van het winter sport en uiteindelijk was er een drumsectie van 2 personen. Ik en nog een meisje die nog nooit drumstokken had vastgehouden ofzo. Onze band teacher ging dan samen met haar op basedrum en ik was op de snaredrum. Het is gelukt en zelfs het volkslied klonk goed.

Op zaterdag ben ik weer naar de Mall of America geweest, want je kon gratis met een busje van school mee dus daar zeg ik geen nee tegen. In heel de mall waren er allemaal uitverkopen en kortingen tot 50% en 1+1 gratis dus ik ben weer goed geslaagd. Op zondag zijn we een kerstboom wezen uitzoeken, en dat gaat niet net zoals thuis dat je misschien even naar de Intratuin gaat om er 1 uit te zoeken. Hier ga je gewoon je eigen boompje kappen, dus daar loop je dan over een enorm veld met wel 100-den kerstbomen om de “perfecte” uit te zoeken en dan om te zagen. Omdat dat veld erg groot is en er normaal, lees altijd, sneeuw ligt tot je enkels krijg je een slee mee om hem op te leggen. Natuurlijk moest andrea dit even uitproberen en is de kerstkaartfoto voor volgend jaar ook weer genomen… Omdat ken en andrea kwa kerstboom versieren een erg verschillende smaak hebben, ken stopt letterlijk alles in de kerstboom en hangt er knipperende regenboog lichtjes in en omdat andrea die niet leuk vind wisselen ze het altijd af, tenminste dat is wat ze proberen want ze vergeten altijd wie zijn beurt het is. Dit jaar mocht ik de kerstboom versieren en heb ik niet alle interessante dingen er ingehangen en heb ik het gewoon simpel gehouden. ’s Avonds zijn we naar een kerstdienst gegaan in een kleine knusse kerk. Het was de eerste keer in een Amerikaanse kerk en zoals ik het me kan herinneren is het heel anders dan thuis. Hier zongen we samen met een gitaar gewoon de kerstliedjes die je op de radio ook hoort

Op maandag had ik een kerstconcert van band. En ja er staan wat foto’s van op facebook en nee ik ben niet aan het zingen… Het zit namelijk zo, toen we het nummer kregen was het me nog niet opgevallen maar toen ik het teruggaf zag ik dat dat het een stuk was van een Nederlands iemand. Dus de humor die wij dan hier hebben, ik mocht dat stuk presenteren en dus ging ik eerst mezelf voorstellen en zeggen dat ik een exchange student ben. Toen ging ik wat dingen uitleggen en vertellen over het stuk zelf, in het Nederlands…… toen ik daarmee klaar was, was heel de zaal stil totdat ik “jup” of iets in de trans daarvan zei, toen begon de hele zaal te lachen. Daarna zei ik hetzelfde stukje in het Engels en snapten ze het wel. Dus ik was niet aan het zingen, dat dat ook weer duidelijk is voor bepaalde mensen.

Voorderest hadden we een drukke week want we zijn elke dag uiteten geweest, en dat uiteten is meer dat je wordt uitgenodigd door mensen om daar te gaan eten. Dinsdag zijn we wezen eten bij de zoon van Ken, en zij hebben ook kinderen. Sawyer en Olivia, van 3 en 1 en zijn enorm schattig. Sawyer was in het begin erg verlegen maar nu ben ik z’n nieuwe buddy en race ik ook gewoon met de auto’s door de kamer, bouw ik kastelen van blokken en jagen we met plastic geweren op herten, omdat ik dus wist hoe ik een geweer vast moest houden waren ze helemaal onder indruk, helemaal al nadat ik ze had verteld dat ik al is had geschoten, wat ik dacht dat niet zo’n big deal was.

Ik ben zelf al helemaal in de kerstsfeer want ik heb mijn kersttrui al binnen, de radio met kerstliedjes staat al heel de dag aan en de kerstboom staat ook al binnen, met sommige cadeautjes er al onder. Het enige wat er dan nog echt mist is die sneeuw. Aangezien het al 2 weken zo’n 5 graden was en het de laatste 3 dagen regent is het nog niet echt een witte kerst. Mijn stapel truien die ik heb ingeslagen voor die hele koude winter heb ik nog niet echt moeten gebruiken en sommige mensen praten zelfs al over een bruine kerst. Dusja we blijven nog maar even wachten, volgen mij geven ze volgende week weer sneeuw af, maar omdat de grond nu helemaal niet koud is gaat die eerste sneeuw niet blijven liggen. Soms ligt die sneeuw er al in oktober en nu is het halverwege december, dus het is ook wel weer een gespreksonderwerp.

Vanuit een regenachtig Rice Lake zeg ik weer tot de volgende blog!

Anouk

Reacties

Reacties

Mariska

Hoi Anouk, je bent al goed in de kerstsferen daar. Hier hebben we vandaag ook de kerstboom gezet. De winter is hier ook nog niet begonnen het is hier een graad of 10.

XNel Slabber

Hallo Anouk
Dat is weer een leuk verhaal.WEET JE DAT JE MOEDER JALOERS IS OP JE KERSTTRUI.? Kijk maar of je er ook een voor haar vind met rudolfje er op grt Oma

Petra

Hi Anouk! Jammer zeg dat ik niet mee kon naar de uitverkoop in de Mall of America! Lijkt me echt geweldig ;-)
Ik luister naar SkyRadio in de auto, dus hoor ook al de hele tijd Kerstliedjes. Ben benieuwd of Ken en Andrea tevreden zijn over de door jou versierde boom ha, ha.
Ik hoop voor de mensen daar dat er snel sneeuw valt. Kun jij eindelijk je warme truien aan :-) Groetjes weer!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active