My American adventure!!

Happy Sint-Giving!

Helloooow, daar ben ik weer! Het werd wel weer is tijd voor een blogje. Vandaag is het mijn laatste dagje van mijn vakantie, of super lang weekend, want maandag en dinsdag moest ik nog gewoon naar school toe. Inmiddels is ook alweer de eerste sneeuw, die dan misschien nu wel blijft liggen, gevallen. Was het van de week dus ā€œdeerhuntingā€ en heb ik een einde gemaakt aan mijn ā€œbasketbal carriĆØreā€.

Na mijn laatste blog ben ik nog 2 keer naar een training geweest, maar er is gewoon niet echt veel aan als je 2 uur op een stoeltje moet zitten en je eigenlijk knopjes hoort te drukken maar iemand anders dat ook gewoon doet. Dus ik word niet meer ontdekt als nieuwe basketbal-ster, erg jammer want ik zag mezelf hier wel een carriĆØre van maken. Maar naar alle games kan ik gewoon nog kijken en soms moet ik zelfs met de pepband spelen dus dan is het nog leuker.

Deerhunting, het is me toch wel iets heel bijzonders hoor. Sinds dat ik hier ben aangekomen is het voor mij niet meer raar om een paar keer in de week hert of zelfs beer te eten. Dat wordt hier allemaal zelf gejaagd en geslacht. De zoon en neef van mijn hostdad kwamen allebei logeren hier en het was net een slaapfeestje, alleen dan met bier, droge humor en de leeftijd was boven de 30. Ze gingen allemaal op zaterdag al om 6 uur ā€˜s ochtends naar het bos om in hun speciale hutjes te gaan zitten. Ik ging die dag samen met mijn hostmom naar de Mall of America om te shoppen, ik moet zelf zeggen dat ik die dag erg goed geslaagd ben. Toen we om 8 uur thuis waren gekomen kwamen we erachter dat er 4 uitgeholde, opgehangen herten in de schuur hingen, en dit was ongeveer al het jagen wat ze hebben gedaan dat weekend. Toen we rond 11 uur wouden gaan slapen kwam onze buurvrouw opeens binnen, ze had zichzelf buitengesloten en had helemaal geen sleutel. Dus toen gingen we met zā€™n allen daar naar toe en toen hebben we ingebroken in het huis, ook was het zo rond de -15 graden ofzo, lekker koud. Dat wordt nog wat van de winter.

Daarna moest ik dus 2 dagen naar school, niet heel vermoeiend hoor. Op woensdag heb ik een appeltaart gemaakt voor de volgende dag want dan was het: Thanksgiving. Volgensmij kan deze feestdag niet meer Amerikaans zijn, alles draait om eten. Toen ik op donderdag wakker was geworden was het helemaal wit buiten en was het aan het sneeuwen! Rond 12 uur gingen we naar een vriendin van mijn hostmom want daar vieren ze altijd thanksgiving. Na 3 uur een beetje rond te hebben gelopen en heb gekeken of er iets leuks te vinden was op tv, je zou denken met meer dan 500 zenders dat dat wel zou moeten, maar dat is nou ook niet altijd zo. Kwamen dan eindelijk ook de andere mensen en uiteindelijk gingen we pas om 4 uur eten, en de o zo bekende Turkey was er ook. En de appeltaart is ook erg in de smaak gevallen. Wat ik er van heb meegekregen is dat het vooral een familiedag is, en door de sneeuw die was gevallen voelde ik me helemaal kersterig.

Vrijdag kwamen er mensen die ik in de schoolbus heb ontmoet gezellig ā€œchillenā€, nee we hebben koekjes en cake gebakken en daarna heb ik lekker kip kerrie van honig of knor, het is toch hetzelfde, gemaakt en ik denk dat ik de enige was die het lekker vondā€¦ ā€™s avonds hebben we nog een film gekeken en daarna gingen ze weer naar huis. Het raam van hun auto was ook nog bevroren dus dat ging iets langzamer dan gepland. Owja, in Amerika staat de vrijdag na Thanksgiving ook wel bekend als black-Friday, en zelfs thanksgivingday zelf noemen ze dan grey-Thursday. Hier gaat dat iedereen vechten voor alle korting die wordt gegeven op allemaal spullen, aangezien ik al goed geslaagd was vorige week heb ik dat maar links laten liggen.

Voorderest was ik op Thanksgiving precies 100 dagen weg van thuis, en krijg ik dit jaar Sinterklaas mee op een heel andere manier. Namelijk via de opgestuurde pepernoten en het sinterklaasjournaal dat het zelfs in Amerika doet. Ook heb ik op school geleerd dat Thanksgiving is opgeschoven, het was een hele poos geleden namelijk een week later ofzo. En waarom hebben ze dit dan gedaan zou je denken. Om het kerst-seizoen langer te maken. Een langere periode om kerst cadeaus en kerst spullen kan kopen. Die Amerikanen met die kerstgekte. In een heleboel, lees bijna alle, staat er wel ergens hoeveel dagen het eigenlijk het nog is tot en met kerst. En de bomen staan bij sommige mensen al 2 weken binnen.

Dat was het wel weer, een langere blog dan ik dacht dat het ging worden. Groetjes aan iedereen thuis. En nog steeds/ook (kerst)kaartjes komen aan de muur die al aardig vol isā€¦..

Liefs Anouk

Reacties

Reacties

Annelies

Weer top geschreven Anouk! Heb je nog geen car-Rudolph voor me gevonden? ;-))

Harm Schouten en Marja Nagengast

Weer een geweldig verhaal Anouk. Zo kunnen we leuk met je 'mee-ervaren'. Bij de basketball had je een Minion outlook aan kunnen trekken. Kan nu alsnog bij de pepband val je wel op. Kip-kerry: gelukkig ik wist het ze hebben geen smaak. Mexicanen vinden het wel lekker, maar die zullen weinig te vinden zijn bij jullie. Wordt het toch Anouk's Mega Apple-pie & other sweets Company . We hangen aan je lippen......

Anneke

Leuk Anouk om je zo te volgen.

lies alewijnse

anouk, verslag was weer leuk om te lezen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active