My American adventure!!

Ik denk dat het een teken is.....

Hoi lieve Nederlanders, en ook de “Amerikaanse” Nederlanders die dit lezen. Het is me toch een beetje interessant geweest de laatste 2 weken. Inmiddels zijn we van lessen veranderd en zijn we van zomer- naar wintersporten gegaan. Eerst zal ik wat vertellen over mijn vakken want dat is minder uitgebreid. Geloof me, het wordt een echt typische Amerikaanse blog.

De vakken die ik voor term 2 heb zijn: US History, een beetje leren over Amerika in de 1800, best interessant eigenlijk, nu hebben we het over Westwand Expansion, iets met oa. Cowboys. Daarna heb ik General Music, hier leren we verschillende dingen over muziek, we gaan ook leren gitaar spelen. Nog steeds heb ik het 3e uur band, wat nog steeds heel leuk is. Nu zijn we allemaal kerstliedjes aan het oefenen voor ons “Holliday Concert” wat in December is. De dag eindigt ook leuk met Food for Teens, en je kan het al raden. Ik mag lekker koken voor cijfers, daar hoor je mij geen nee tegen zeggen hoor.

Sowieso is de combinatie Anouk en sport erg interessant, maar ik had besloten om mee te gaan doen met basketbal deze winter. Zo gezegd zo gedaan zou je denken, niet echt bepaald. Ten eerste kreeg je een heel boekwerk met formulieren mee wat je in moest vullen, de raarste dingen die je maar kan bedenken stonden erin. Ook was er een gezondheidsformulier, maar er was niet tegen me gezegd dat ik naar de dokter moest ofzo. En ik ben het afgelopen jaar wel genoeg geweest dus gezond ben ik heus wel. Dus vorige week maandag loop ik met m’n formuliertjes naar de balie om ze in te leveren, hartstikke leuk wordt er me verteld dat ik toch perse naar een Amerikaanse dokter moet. Waarom? Geen idee. Op die maandag waren ook de try-outs, ik hartstikke sportief ernaartoe om heel lief te lachen. Je moet je wel bedenken dat de meeste hier al basketballen sinds dat ze 8 zijn ofzo. Dan wordt er me verteld dat ik ook niet kan meedoen aan de try-outs, of iets anders van basketbal totdat ik ben goedgekeurd door de dokter.

Die middag had ik de keuze: 2 uur lang aan de kant zitten en andere meisjes zien try-outen of gewoon naar huis gaan en er voor zorgen dat ik naar de dokter kan. Ik ben maar naar huis gegaan, er zijn wel leukere dingen te doen dan op een gymvloer zitten voor 2 uur. Doktersafspraak na 20 keer bellen ook gelukt. Dan op maandag (16 nov) om half 5 gezellig naar de dokter. Mijn ogen zijn nog steeds zo slechts als toen ze thuis waren, ook kan ik nog goed ademen, bewegen mijn armen ook goed en ben ik 1 centimeter gegroeid (yesss!!!) Dan weer met een handtekeningetje extra naar huis.

Dan vandaag, formulier ingeleverd, alles is goed nu. De training begon om half 6, en stiekem had er wel zin in, dat zou waarschijnlijk ook maar voor 1 keer zijn. Half 6 aangekleed en wel, met m’n speciaal geleende basketbalschoenen sta ik klaar. “Je mag niet meetrainen totdat de coach het zegt” nu moest ik dus gaan wachten tot 6 uur, jippie. Heel sportief ging ik maar een beetje ballen in die baskets gooien. En toen kwam om 6:10 de coach aangelopen. Ik ernaartoe, en wat hij zei kwam eigenlijk een beetje op neer, ik ga het niet helemaal schrijven dit is te negatief voor de school, dat ik nu te laat ben voor een try-out, je kan dus niet meedoen in het team, en ook niet alleen met de trainingen. Ook het lieve lachen heeft niet geholpen. Ondanks dat ik helemaal in m’n sporttenue stond, mocht ik zelfs ook vandaag niet meetrainen. Ik mocht kijken hoe alles eraan toeging, want ik heb de “eer” om de waterflesjes te vullen, en tijden bij te houden en weet ik veel alles behalve het basketbal spelen zelf. Dus toen heb ik tot half 8 op de vloer gezeten, erg gezellig al zeg ik het zelf.

Dusja zoals de titel het al zegt, misschien is het wel een teken en ben ik gewoon niet op de aardbol gekomen om te gaan sporten. :D Voorderest regent het de hele tijd, dus voor de regen had ik net zo goed thuis kunnen blijven. Sneeuw duurt nog wel even zeggen de meeste mensen. Maar om het nog wat leuker te maken, en we zijn allemaal erg zenuwachtig want dit weekend is “Deerhunting”!!! whoohooo, dit moest ik er even in zetten van mijn hostdad, want dat is hier heel geweldig en groot want het is 1 week in een jaar dat je legaal met een geweer herten mag schieten, van januari tot september mag er niks geschoten worden, van september tot januari mag je dan schieten met een modern geval van een pijl en boog, en dan die ene week is met een geweer.

Dat was het wel weer voor vandaag, heb je de foto’s van oktober al gezien :D En het blijft echt heel leuk om kaartjes te krijgen, ik plak ze allemaal op de muur.

Liefs Anouk

Reacties

Reacties

corina

Hey anouk. Leuk weer een blog. Idd misschien is sporten niet voir je weggelegd. Maar dat ligt niet aan jou. Je hebt het geprobeerd. Moet je nu wel steeds mee om de waterflesjes te vullen?
Mag jij ook schieten? Lijkt me wel heel gaaf om te doen. Gewoon ook doen hoor.
Ik zal ook weer kaartje sturen. Zijn de stroopwafels al op? Moeten we nog een voorraad sturen?
Blijf vooral schrijven hoor.

Annelies Martens

Jammer voor je dat het daar even niet lukt met sporten.
Terug in Nederland zou ik tennis adviseren. Daar hebben we het nog wel over. Vervelen doe je je nu in ieder geval niet. Lieve groetjes van Jac en Annelies. Als je gaat jagen wel goed richten????????

Nel slabber

iIk denk dat je het maar bij koken moet houden. Dat past veel beter bij jou Misscien kun je dat voor de rugbyspelers doen? Groetjes Oma

Petra

Hi Anouk, wat een geweldig verhaal weer. Ik had je daar wel zien willen staan in je sporttenue ;-) Je hebt er daarom wel alles aan gedaan hoor. That's the spirit :-) Succes weer verder!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active