My American adventure!!

Het leven zit niet altijd mee...

Zoals je al ziet aan de titel, een jaar aan de andere kant van de oceaan is niet altijd zoals je het wil hebben. Ik zal het uitleggen en ga gewoon verder waar ik was gebleven.

Ik eindigde mijn blog met het feliciteren van mijn opa omdat hij jarig was, de volgende dag kreeg ik te horen dat hij al even in het ziekenhuis lag. Eigenlijk mocht ik het nog niet weten maar er werden vakanties voor geannuleerd dus dan kan je het moeilijk niet ontdekken. Ik snap het ook wel dat het niet tegen me is verteld, maargoed daarna ga je je toch wel wat meer zorgen maken.

Daarna hadden we weer een footballgame en we hadden gewonnen!! Door naar de volgende ronde voor de staat-kampioenschappen. In dat weekend hebben we ook nog paardgereden en hebben we een “verjaardagsdiner” gehad voor mijn hostdad, want op zondag was het zijn verjaardag.

Toen was er weer een gewoon weekje school, ik heb me ingeschreven bij het basketbal team, waarschijnlijk kom ik toch niet in het team want iedereen speelt hier al een paar jaar, maar ik ga gewoon lief lachen en misschien heeft dat wel nut. Op woensdag ging ik koken, want elke woensdag hebben we de zogenaamde “sisternight” en dan gaan we eten met 2 zussen plus aanhang en moeder van mijn hostdad en dat wordt dan elke woensdag afgewisseld en deze keer was het onze beurt en ging ik koken. Op het menu stond zuurkoolschotel en als toetje hadden we stroopwafelcake, en ik kan je zeggen dat ik wel weer genoeg zuurkoolschotel op heb, want we hadden zoveel restjes dat er op vrijdag nog steeds zuurkoolschotel werd gegeten. Toen iedereen weer weg ging was het aan het sneeuwen!! Jammer genoeg bleef het niet liggen en was het de volgende ochtend weer weg. Vrijdag hadden we dan weer een footballgame, het was een erg spannende wedstrijd en we waren 1 touchdown verwijderd van winnen maar toen was opeens de tijd om en hadden we dus verloren. Dit was dan ook de laatste game van het seizoen, ik zag ook wat seniors huilen ( en ja ook de stoere footballspelers) want dit was dan ook meteen de laatste game van heel hun highschool carrière.

Zaterdagdag was het dan Halloween, in heel Amerika wordt dit erg groot gevierd en gaat iedereen verkleed, ze gaan vragen voor snoep en veel huizen worden versierd. Behalve hier, ik heb er niet echt veel van gezien. Ook was het erg jammer dat het heel de dag regende. S’ middags ging ik nog eens creatief aan de slag met pompoenen en heb ik 2 prachtige pompoenkunstwerkjes neergezegd, met een kaarsje erin zag het er nog leuker uit.

Op zondag ging ik skypen met mama, papa en Jarno. Na een halfuurtje moesten ze opeens stoppen met het gesprek want het ging niet goed met opa. Daarna zat ik echt wel even van oké, wat nu, want hier kan ik niet veel doen en krijg ik nou ook niet echt veel mee. Maar daarna heb ik nog even geskypet met de beste vrienden die je maar kan hebben, en ze vrolijkten me weer een beetje op. En dan ’s avonds om 6 uur (1 uur Nederlandse tijd) werden we gebeld. En meteen toen mijn hostmoeder de telefoon opnam wist ik het eigenlijk al. Opa is die avond overleden.

Ik heb samen met papa en mama besloten dat ik niet naar huis zou komen, niet omdat ik het niet wou maar omdat ik dat dan misschien niet meer terug wil. Het klinkt misschien heel raar zo, maar ik heb meer heimwee dan dat het op mijn bloggen lijkt. Je moet nou niet gaan denken dat ik het hier verschrikkelijk heb, want dat is het echt niet. Tuurlijk heb ik het leuk en doe ik ook leuke dingen, en op de highschool is het ook wel leuk, want vooral band is al ervaring opzich. En ik zit hier toch wel al 80 dagen, als je me dat een paar jaar geleden had verteld dan had ik je waarschijnlijk wel uitgelachen. Maar de heimwee is gewoon wat meer dan dat ik gewild zou hebben en overheerst het dus een beetje.

Dat was het wel weer voor nu, het wat vrolijkere nieuws is dat er ook weer voor de liefhebbers foto’s op (komen te) staan. En ik nu ga ik weer proberen om elke week te bloggen…..

~ We can’t really appreciate home, until we leave it ~

Liefs Anouk

Reacties

Reacties

Corina

Prachtig geschreven Anouk. En wat zou opa trots op je zijn. Je verhaal tijdens de dienst was heel mooi. Gelezen door mama, papa en jarno. Ik hield het niet droog.
Je doet het echt geweldig. Ik hoop dat de heimwee minder wordt. XXX
Wat kan ik nog opsturen binnenkort. Hou je taai meis. Xx

Marissa

Ik vind t allemaal heel knap hoe je het doet!! En zoals hier boven al staat geschreven denk ik ook dat iedereen heel trots op je is!!
En je bent hierna sowieso een hele mooie ervaring rijker waar vele mensen jaloers op zullen zijn!

Heel veel sterkte met het verdriet, maar ookheel veel plezier nog daar!

Dikke knuffel xx

Paula

Heel veel sterkte met het verdriet om opa en met je heimwee maar jij komt er wel . Dit is zo een geweldige ervaring waar je zo naar toe geleefd hebt dat het idd jammer is als je het opgeeft. Maar zolang je nog zulke leuke en mooie stukjes schrijt lukt het jou wel daar . Have fun and enjoy . Liefs

Kirsten

Hoi Anouk,

Mooi geschreven! Je herinneringen aan je opa, voorgelezen tijdens de dienst, waren lief, grappig en eerlijk. Ook een mooi verhaal! Ik wens je heel veel sterkte, hoop dat je heimwee minder wordt en dat je nog meer kunt genieten van dit bijzondere jaar! Groetjes, Kirsten en ook van Ko, Anne en Lotte

Lian

Nou meis mooi geschreven tranen in m'n ogen. Het leven kan raar lopen hé. Je verhaal die tijdens de dienst werd voor gelezen was prachtig. Goed gedaan door je pa, ma en Jarno wel raar/leeg dat je er niet bij stond maar goed begrijpend hoor.
Kop op en maak weer plezier daar je kunt het.Xxx

Chantal

Jeej anouk lastig dat je dan ver weg bent maar ik vind t heel moedig van je en in t hart ben je er toch bij. Heel veel sterke en je opa zou heel trots geweest zijn . Klinkt gek nu maar toch genieten van je tijd daar , je maakt mooie dingen mee en je schrijft prachtig. Liefs xxx

Lindy

Super geschreven anouk!
Veel sterkte met het verdriet en je heimwee.
Je kan het en houd het echt wel vol! Geniet van alles wat je meemaakt.
Groetjes

Marja Nagengast en Harm Schouten

Je bent een echte Bikkel.
Ontwapenend en hartverwarmend eerlijk.
Weinig mensen durven de geborgenheid en zekerheid van het vertrouwde te verlaten en er alléén op uit te trekken. Pas als je helemaal op jezelf bent aangewezen, ervaar je wat je écht bindt. En dan is het niet vreemd dat je 'Heimwee' hebt. Je geeft een groot compliment aan iedereen in je thuis situatie.
Idealiseer die 'thuis situatie' vervolgens niet teveel, want als je weer vaste voet op Zeeuwse bodem zet, denk je waarschijnlijk 'O ja, zo gaat dat' en 'dat' ben je ondertussen 'ontgroeit'. Kortom alles is betrekkelijk.
Gisteren - vandaag - morgen. Alleen vandaag, nu, telt.
Blijf 'Denken met je Hart' dan neem je altijd de goeie beslissing......
Ook als dat zou betekenen dat je volgende week vaste voet op Zeeuwse bodem zou zetten.
Voor ons ben en blijf je een hartverwarmende Bikkel.

Marjon Hoogesteger

Valt niet mee hè, als je zo ver zit en dan gebeurt er zoiets. Zeker als je al heimwee hebt. Maar voor zover ik het kan beoordelen, doe je het hartstikke goed, Anouk. Om toch daar te blijven, om te voorkomen dat je niet meer terug wilt, dat is echt een supervolwassen keuze. Heel knap! Dus blijf je lekker in dat highschoolleven storten, ga voor dat basketbalteam en geniet van het andere leven daar! En als je dan af en toe een traantje moet wegpinken (of een hele stortbui moet wegwerken), dat vindt echt niemand gek. X

Annelies Martens

He Anouk Goh wat een ellende ik lees het nu pas. Ik leef erg met je mee en ook met de rest van de familie.
Ben nu even alleen en heb de PC aangezet. Ben zelf herstellende van een vrij ernstig verkeersongeluk en mag niet aan de PC zitten maar een half uur TV kijken etc. Kortom kan me niet goed concentreren. Vind het super erg voor je dat dit nou net moest gebeuren. Goed van je dat en hoe je het opschrijft. Voordat je het weet is het jaar om. Jij slaat je er wel doorheen. Kusjes vanuit Tilburg

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active