My American adventure!!

Amerika: het land van de leggings en crocs

Daar ben ik weer! Ik moet toch wel zeggen dat ik dit bloggen er goed vol kan houden, stiekem had ik dit niet van mezelf verwacht…. En eigenlijk vind ik het nog best leuk en kan ik er de lol wel van inzien, net als mijn nieuwe ontdekking dat ik tekenen best leuk vind leer je hier elke week weer wat nieuws en zie je ook allemaal nieuwe carrière opties. Anouk de kunstenaar, of Anouk de bekende blogger. Misschien toch maar niet……

Terwijl ik net verder wou typen, werd er als een gek geschreeuwd door het huis, ik was muziek aan het luisteren dus ik kreeg het maar half mee dus daarom dacht ik dat er brand was of weet ik veel wat voor ongeluk. Nou heel deze stress was dus helemaal voor niks want wat er nou aan de hand was, er liep een beer op de weg misschien wel op 100 meter afstand en na 5 seconden was ie alweer verdwenen. Het jaagseizoen is bijna geopend, dus ze worden hier helemaal gek. Mijn hostdad gaat altijd ook speciaal langzamer rijden om te kijken of we herten of beren of iets anders wat te jagen valt tegen komen. Amerikanen…...Maar goed, jullie hebben dus helemaal niet mijn 2 minuten weg van mijn computer meegekregen want jullie lezen deze interessante info allemaal in 1 keer

Wat heb ik van de week allemaal gedaan, nou eigenlijk niet veel want ik had, joepie, mijn eerste Amerikaanse verkoudheid en het was nou niet om te zeggen een feestje. Aangezien het weer hier heel raar is kan het best zijn dat het ’s ochtends 5 graden is en dan in de middag opeens richting de 20 was het ook niet heel raar dat iedereen hier nu verkouden is. Zaterdag heb ik geskypet en daarna ging ik nog een van mijn vele talenten uitoefenen, ik ging appelflappen maken. Nederlandse recepten met Amerikaanse spullen en ovens zijn soms best interessant maar! De appelflappen zijn goedgekeurd en ik mag nog wel is een keer iets koken (yess!!)

Zondag gingen we vroeg uit de veren want we gingen een boerderij opzoeken, je zou denken nou feest zeg, op zondag om 7 uur je bed uit want we gaan naar een boerderij toe. Deze boerderij is van een Nederlands gezin en maakt er dan ook Nederlandse kaas. Na een tour die we gehad hadden mochten we ook nog de kalfjes aaien. Toen kwam het leukste gedeelte van de tour, we kregen allemaal verschillende soorten kaas die we mochten proeven, niks boven een lekker stukje Nederlandse kaas. De pret was nog niet over want er was ook een winkeltje met allemaal Nederlands eten. Nu kunnen we lekker nasi gaan eten hier….. De persoon die ons de tour gaf is een vriendin van mijn Hostmoeder en die had ons uitgenodigd pasta bij haar te gaan eten, ook het Nederlandse gezin was uitgenodigd dus kon ik weer even Nederlands praten, blijft grappig. Dit klinkt misschien raar als je het leest, maar als je elke dag tegen iedereen Engels praat en dan kan je opeens weer met Nederlands praten is dat gewoon grappig.

Ik zal nog even de titel uitleggen van mijn blog want anders is dat ook weer zo raar. De kledingkeuze van de mensen op school hier is, hoe zal ik het noemen, interessant. Over het algemeen worden er leggings, joggingbroeken met een te grote trui waar iets van school op staat. Je moet ook niet raar opkijken als je hier iemand in zijn pyjama ziet rondlopen, want stel nou dat je moe bent het 3e uur kan je gewoon een dutje doen in de klas, en als je je pyjama dan ook nog draagt moet dat helemaal goedkomen. Gisteren ving ik een gesprek op van een paar jongens die aan het overleggen waren waar ze de goedkoopste crocs konden kopen. Je kan dan niet van de neppe hebben van 3 euro ofzo, nee het moeten wel de “echte” merk-crocs zijn, want anders hoor je er niet bij ofzo. Amerikanen…

Dat was het wel weer, adios amigos!!

Anouk

Reacties

Reacties

Annelies

Nou meis, ik moet idd toegeven dat je het erg leuk verwoordt! Mss idd nog een verborgen talent, zo zie je maar weer!
As always, a very proud mom!

Janny

Ja, hele leuke blogs Anouk! Ga zo door! Je doet het goed!

Paula

Komt goed met jou zei ik de laatste x al je schrijft zo gezellig. En die Crocs een paar jaar geleden waren ze hier niet aan te slepen , dus moraal van het verhaal wij lopen gewoon een paar jaar voor op de Amerikanen .....wie had dat gedacht .

Marjon Hoogesteger

Oh jee, en nu zit ik dit met mijn joggingbroek en een veel te wijde trui aan te lezen. Alleen de Crocs ontbreken ... gelukkig!

corina

Oh geweldig anouk. Zoals je het schrijft. het is net of we erbij zijn. Heerlijk hollandse kaas, moeten jullie vaker naar toe gaan, naar dat gezin.
Blijf vooral schrijven hoor en ook een foto van je tekentalent.. haha....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active