My American adventure!!

The American life

Goedemorgen!

Eigenlijk geld dit dus alleen voor het thuisfront want ik schrijf deze blog terwijl het hier nog maar net donker is. Nou moet ik zeggen dat er nou in de 1,5 week niet echt veel bijzonders is gebeurd. Dus vertel ik maar gewoon verder.

Na mijn vorige blog op laborday ben ik weer een paar daagjes naar school geweest. Op vrijdag hadden we weer home-game, wat betekent: Band! We deden deze dag onze eerste halftime show op het veld compleet met ons prach-tige uniform. Ik moest er om half 6 zijn en om 6 uur moest je klaar staan op het veld om nog een keer alles door te nemen. Je zou denken dat je dat tijd genoeg hebt, dit valt tegen moet ik zeggen. Omdat het savonds al kouder begint te worden was de vraag wat trek je onder je uniform aan? Dan op school aangekomen doe je eerst je (tuin)broek aan, ik noem het maar zo omdat het er gewoon precies zo uitziet, dan je schoenen, je zorgt ervoor dat je je trommel met je harnas en andere spullen klaar hebt liggen, dan moet iemand anders je jas dichtritsen want dit is oh zo handig op de achterkant, polsflappen aan en dan als prachtstuk kregen we onze hoed met bijpassende veer erop. Ik moet zeggen dat het er allemaal heel interessant uitzag. Nadat we nog wat hadden geoefend was het tijd voor de game. Elke keer als er een Touch down is spelen we het school lied, dus moet je heel snel alles aan doen en gaan spelen. Zo een football game hoort dus 4 x 12 minuten te duren, maar omdat er dus de hele tijd punten worden gescoord wordt het dus ook de hele tijd stil gelegd en kan 1 minuut soms wel 5 minuten zijn. Met de halftime show lopen we dan over het veld en gebeuren er allemaal interessante dingen achter ons en moeten we scheef lopen om in bepaalde figuurtjes te belanden, momenteel doen we allemaal stukken in de ban van Wicked en the wizard of oz. De wedstrijd hebben we trouwens nog dik gewonnen ook 75-41 :D

Zaterdag zaten we om 10 uur in de auto op weg naar Rush City omdat we een meeting hadden met mijn begeleider. Na 2 uur in de auto te hebben gezeten gingen we wat eten, ik ging meteen voor de appeltaart want die hadden wij gemaakt en moest natuurlijk getest worden, erg lekker en hij viel goed in de smaak. Ook kon ik weer in real-life Nederlands praten omdat Kiki er ook was, wel was dat heel raar om zo opeens over te schakelen omdat na een maand Engels te hebben gepraat raak je er wel aan gewend. Na een gezellige middag gingen we weer terug om vervolgens naar de volgende picknick te gaan, de familie van mijn hostdad was bij elkaar omdat er ook allemaal familie uit Florida was.

Zondag was een rustig dagje, eerst nog wat uitslapen en toen gingen we ergens brunchen. Thuis nog een beetje huiswerk maken en gingen we nog wat boodschappen doen. s’avonds gebeurde er niet echt wat bijzonders.

Toen moesten we voor het eerste een hele volle week naar school, aangezien ik best leuke vakken heb vind ik school helemaal niet meer zo een probleem, beetje kleuren, muziek maken of lezen. Owja en dan ook nog Algebra, maar dat valt ook wel te doen.

Aflopen woensdag was ik precies een maand in Amerika, of als je t anders wil bekijken ben ik dat vandaag, het komt toch op het zelfde neer. Ik begin zo nu wel in een ritme terecht te komen en alles wordt dan gewoon standaard, net zoals het Engels praten.

En dan nog iets totaal anders, aangezien mijn hostmom nou niet echt bepaald de zelfde muzieksmaak heeft, zeg maar gerust helemaal niet , is het mijn nieuwe taak om liedjes te vinden die zij ook leuk vind. Daarom heeft Guus Meeuwis er nu een nieuwe fan bij...

Anouk

“ Travel has made me more aware of me. I learn more about myself while on the road than anywhere else. It’s given me the I can make it happen attitude.”

Reacties

Reacties

Nel Slabber

Goed om te horen dat je het naar je zin hebt zijn er ook videobeelden van zo,n optreden zou het graag eens zien groetjes oma

Arian de Visser

Leuk Anouk! En ik ben het eens met oma :-)

Dorien

Nick en Simon vindt ze vast ook helemaal te gek :)

karin

Hahaha, geweldige blog weer noekie ????
Goed dat je t naar je zin hebt, en idd, beelden en foto's zijn welkom!
Xx

Je mams

Jan Smit op z'n Duits?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active