My American adventure!!

School blijft school........

Daar ben ik weer met een blog, deze wat sneller dan de andere. Ik heb van de week mijn eerste week school gehad wat. Ik moet zeggen dat het enorm anders is dan thuis. Ik zal is uitleggen hoe voor mij een normale schooldag eruit ziet dit eerste semester, er zijn er 4. Zoals ik al in m’n vorige blog had gezegd heb ik nu de vakken art, gym, band en algebra 1. Er zijn op mijn school A- dagen en B-dagen, die zijn om en om, best logisch. Op de B-dagen heb ik in plaats van Band, homeroom. Bij Homeroom maak je huiswerk.

Om 6;15 gaat de wekker, omdat ik nog steeds jetlagged ben en dus niet kan uitslapen wordt ik altijd al om/voor 6 uur wakker… Daarna ga ik lekker mijn boterhammetje met hagelslag eten :D om 7:10 komt de o zo lekker typisch Amerikaanse schoolbus me precies voor de deur ophalen. Nadat we een hele tour door de stad hebben gedaan om allemaal andere kinderen op te halen gaan we naar school. Hier ben ik dan al om 7:35 terwijl school pas om 8:03 begint. Dan begin ik de dag met Art, 1 lesuur duurt 1 uur en 22 minuten (ja die lestijden zijn heel vaag) en gaan we lekker een beetje tekenen. Best relaxed om de dag zo te beginnen. Tussen het eerste en het tweede lesuur heb je 10 minuten, want dan kan je nog een “snackje” kopen voor als je je ontbijt niet ophebt. Dan heb ik gezellig gym, dit is ongeveer wel hetzelfde als thuis, we hebben zelfs al een piepjestest gedaan… jippie.. Op A-dagen heb ik dan band, lekker een beetje muziek maken. En dan lunch. Op B-dagen heb ik na gym al lunch (11:00) Dit is ook allemaal lekker Amerikaans, en dan homeroom. Om 1 uur hebben we of “mentor”klas of bijles, dus hier kan je dus ook weer huiswerk maken. Als laatste uur heb ik Algebra 1, het komt er op neer dat ik met allemaal 13 jarige in een klas zit en brugklaswiskunde heb. Dit is dus ook niet echt vermoeiend, behalve dan dat ik soms nog met de Engelse woorden zit. Als de bel gaat (3:08) race ik naar mijn kluis (die langer is dan mij) en dan naar de bus want anders mis ik die…. Om 4 uur ben ik dan ongeveer thuis.

Er zijn me echt wel al een heleboel rare dingen opgevallen, een paar:

- Iedereen heeft enorm grote rugzakken, waarom? Geen idee want je hebt toch ook nog die enorme kluisjes.

- Iedereen krijgt een agenda van school, de helft bestaat uit schoolregels. Aan het einde van de agenda is een blaadje die je moet laten tekenen als je bijv. naar de Wc moet ofzo, maar dan moet je wel gezellig die agenda meenemen.

- Met de wifi van de school kan je niet op facebook, maar aangezien iedereen toch een internet abonnementje heeft, heeft dat dus ook geen nut.

- In mijn school bus zitten alleen maar krijsende kleine kinderen, elke dag lopen ze door de bus, of gaan ze random op de stoelen staan of zelfs eronder liggen om te verstoppen?

- De bus stopt wel een keer of 20, dit kan een stuk minder, maar stel je voor dat je 5 meter extra moet lopen… Dus bij huis A stopt de bus, bij B moet niemand zijn, en bij C,D en F stopt ie lekker apart.

- Het is me ook opgevallen dat er een heleboel mensen in Nederland zijn geweest, maar als je er naar verder vraagt dan blijkt het dat ze alleen maar op Schiphol zijn geweest voor een tussenstop. Want NL en Schiphol zijn gewoon hetzelfde.

Afgelopen zaterdag heb ik een skype middagje gehouden met het thuisfront en ’s avonds hadden we een movienight. Zondag gingen we rondjes rijden want we moesten allemaal kleine dingetjes ophalen en brengen, daarna gingen we ergens hamburgers eten. En vandaag was laborday, dus was ik nog een dagje lekker vrij, mijn hostmoeder had een brunch gemaakt die we bij vrienden die een huis aan het meer hadden opeten. Ook hebben we nog even met een bootje gevaren. Morgen moeten we weer naar school…..

Ik mis thuis nog wel, maar het begint wel steeds meer te wennen. Meer is er voor nu niet te vertellen. Ik hoop dat ik van het jaar zo goed blijf bloggen, het wordt een leuke uitdaging. Tot de volgende!

Anouk

Ps: kaartjes en pakketjes krijgen is best leuk………

Pps: Inschrijven voor deze blog kan rechtsonder :D

Reacties

Reacties

Lian

Hey Anouk mooi om te horen en te lezen hoe jij het naar je zin hebt. En de omgeving is die mooi daar? Daar ben ik ook benieuwd naar( goede wandelplekken????).
Groetjes ûût de Noor.

Corina

Leuk hoor om te lezen wat je zoal doet. Tuurlijk begint het al te wennen. Dat heeft even de tijd nodig. Ik zal vandaag een kaart op de bus doen. X

Anne Toutenhoofd

Haha hilarisch, met je agenda naar de wc...

Paula

Hee Anouk hoe leuk kan het leven zijn ????
Als je ff je adres stuurt in een pb dan gaan we voor dat laatste zorgen .
Have fun ????????

Paula

Die vraagtekens kloppen niet waren smileys :-)

Karin

Haha, lekker he? Die hagelslag ;)

Papa en Mama

Meis we zijn trots op je!! En je weet dat je ook foto's kunt ook uploaden hier he?! ;-))

Annelies Martens

Ha Anouk, Gezellig hoe hoe je schrijft leuk om te lezen.
Wat ik er uit opmaak is dat het je steeds beter gaat:-)
Hou de humor erin en stuur je adres dan krijg je een fysiek berichtje uit Tilburg
Groetjes van "the family"

Petra

Hoi Anouk, super de yellow schoolbus!! Toch lekker relaxed dat je niet hoeft te fietsen ;-) Je beschrijft de dingen die je meemaakt echt goed. Ik zie het helemaal voor me, zo'n familiepicknick aan het meer. Precies zoals in de films die wij hier zien. Groetjes van ons allemaal :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active