My American adventure!!

De avonturen van Anouk - part 1

Ik ben nu al iets meer dan een week in Amerika, shock? Ja. Aangezien je vast en zeker wel wil weten hoe het in New York was en hoe het nu bij m’n gastgezin is, begin ik gewoon bij het begin.

16 augustus had ik mijn afscheidsfeestje met hamburgers, sloppie joe, verschillende taarten en cupcakes. Het was een gezellig feestje. Niet gezellig door het afscheid nemen, want dat was wel iets minder, maar het was gewoon gezellig…

19 augustus gingen we s ’nachts om 4 uur al naar Schiphol toe. Nadat we de koffers hadden ingecheckt hadden we nog wat vrije tijd. En toen moesten we afscheid nemen. Na wat tranen en knuffels gingen we op naar New York City!!

Toen we aan waren gekomen zijn we naar een winkelcentrum gegaan, in het hotel nog wat gezwommen en toen vroeg gaan slapen. Donderdag was een very busy day, In New York hebben we lekker de toerist uitgehangen, we hebben veel dingen gedaan bv central park, 9/11 memorial, Brooklyn Bridge, met de boot langs het vrijheidsbeeld, top of the rock, Coney Island, China Town en wat toch ook wel heel leuk was Time Square! J

Zaterdag kregen we onze ‘wake-up’ call een uur te vroeg dus gingen we twijfelen of we wel goed geïnformeerd waren. Maar daarna gingen we toch nog maar even slapen tot 4 uur… Om 5 gingen we naar het vliegveld. Bepakt en bezakt deden Wietske en ik een poging om in te checken, toch maar even vragen. Uiteindelijk had ik geen stoel… “Gewoon even vragen bij de gate, komt helemaal goed” Bij de gate gaan vragen: “Sorry de vlucht is overboekt, misschien moet u de vlucht van 2,5 uur later nemen. Dus daar stond ik dan, samen met nog wat andere mensen die ook niet in het vliegtuig konden. Ze vroegen om vrijwilligers die de latere vlucht wouden nemen, maar dat was niet nodig want gelukkig waren er mensen die hun vlucht misten. Wohooo.

Nu ben ik al sinds zaterdagochtend in Rice Lake. Het is echt heel anders dan thuis, ze hebben een klein knus huisje met een tv nog ouder dan mezelf waarschijnlijk.. Maandag gingen we naar de school toe en de eerste indruk was best leuk, de kluisjes zijn precies zoals in de films :D We hadden wel een beetje moeite met het uitzoeken van vakken, want sommige zaten al vol, of die konden niet in mijn rooster. Dus uiteindelijk heb ik de volgende vakken: Art, Algebra 1, Band en nu komt t: Sports… Anouk gaat elke dag een uur sporten, hilarisch ik weet het. Maar het is en blijft Amerika, dusja.

De 25e gingen we s ’avonds naar een paardenrace net over de grens, jammer genoeg ben ik wel in de min gegaan, maar het was wel heel gezellig. Mijn hostdad was ook nog nooit naar een paardenrace geweest maar hij heeft dan toch wel mooi 70 dollar gewonnen…

Voorderest hebben we heel het stadje verkent alleen maar om mijn telefoon aan de praat te krijgen, dus als ik dit heb gepost dan is het of gelukt, of ik heb eindelijk Wifi en kan ik weer contact met de mensen een paar duizend kilometer verderop.

Vrijdagavond ben ik naar mijn eerste footballgame geweest. De bedoeling was dat ik naar de band zou gaan, ik denken dat ik dan kon meekijken…… Dat was dus niet zo, er werd meteen een trommel met stokken, muziek en een tof harnas in mn handen geduwd. Die avond was erg lollig, want ik trommel gewoon een beetje mee. Wanneer het half-time was (na 2 uur pas) gingen we opeens rondjes lopen, langs elkaar, door elkaar, in een soort van snelwandel tempo.

Zaterdag gingen we in de ochtend vroeg weg om naar een renaissance fair te gaan, ik was heel benieuwd wat ik ervan moest gaan verwachten. Mn gastouders waren al een paar dagen erover aan het praten dus ik dacht wel dat het leuk zou moeten zijn. Nou, niet echt bepaald. We kwamen aan bij een kasteel waar we eerst een plek voor onze auto moesten gaan vinden, toen gingen we naar het kasteel toe. Onderweg kwamen we al allemaal van die groupies tegen die helemaal verkleed gingen enzo. Dus die hele dag ik heb ik maar onderzocht wie het slechtste kostuum had, ongeveer iedereen. Ook werden we gevolgd door oma-elf (zo noemen we haar) omdat het een oud vrouwtje was verkleed in een elf kostuum, ook had ze glitter over heel haar lichaam waardoor ze alleen maar ouder leek. We hebben haar echt een stuk of 5 keer gezien, dus dat was dan toch best lollig. Zelfs mn gastouders vonden het tegenvallen, dus het lag niet aan mij….

Zondag gingen we naar een plekje dicht bij Rice Lake, daar was een parade en de band moest ook spelen dus daar gingen we naar kijken. Met onze campingstoeltjes gingen we er naartoe. Een uur van te voren waren we er al, beetje vroeg zou je denken maar neehoor ik zat naast iemand die zat er al meer dan een uur…. De parade was erg leuk, hij duurde ook 1,5 uur dus het was ook geen kleintje. Daarna gingen we terug want we hadden een picknick met de international club van de high school, heb ook meteen de andere exchange students ontmoet.

Dinsdag begint school voor alle nieuwe leerlingen, dus dan krijgen we rondleidingen enzo. Woensdag gaat iedereen dan naar school. Gezellig knus 700 leerlingen, net als t huisje.

Nou dat was het wel weer voor nu, iedereen is weer op de hoogte.

Anouk

Voor de mensen die mijn blog voor het eerst lezen, als je je inschrijft hier rechtsonder dan krijg je elke keer een berichtje als ik een nieuwe blog of foto's erop zet.

Reacties

Reacties

Anneke

hihi! Sport en snelwandelen, dat wordt wat!!

Nel slabber

Dit is nog maar de eerste week en al zoveel beleefd Straks kun je er wel een dik boek over schrijven

Vera

Het klinkt allemaal heel leuk !

Corina

Nou geweldig om dit te lezen. En inderdaad sports, heel goed van je. ;) ben benieuwd hoe school bevalt.
Succes en als je iets nodig hebt, even berichtje doen he. Ik stuur het dan op. Xx

Sarah

Tjonge Anouk je hebt al heel wat ondernomen en gezien in zo n korte tijd! ! Klinkt goed! ! Dat zou idd een dik boek kunnen worden! :)
Fijne tijd verder groetjes! !:))

Chantal boonaerts

Super gaaf... Druk leventje zo geniet ervan

Marja Nagengast en Harm Schouten

Beknopt en lekker lezend je vele ervaringen van 10 dagen verteld: heel knap. Heerlijk dat er nog in de VS mensen zijn die in het jaar 'kruik' leven. Wel jammer voor de communicatie met thuis via Skype, maar het is eenmaal zo en er het beste van maken.

Annelies

Nou meis, top geschreven, nu volhouden iedere twee weken he!! En morgen dan misschien 'echt' internet Whoohoo!!

Mariska

We hebben veel gelachen om je verhaal.
Succes op school met het sporten. Wie weet misschien ga je het nog leuk vinden ook. Groetjes uit Holland

Marjon Hoogesteger

Klinkt alsof ze je daar goed bezighouden, Anouk.
Veel succes straks op school!

Nel Minderhoud

Ik kreeg je verhaal via je oma. Leuk en interessant om te lezen. Succes verder en plezier.

Petra

Hi Anouk, geweldig allemaal. Ik zie het helemaal voor me. Heb erg veel zin om nu zo'n leuke High school film te gaan bekijken. Ik heb gelukkig Pitch Perfect 2 nog te bekijken :-) Veel plezier verder!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active