My American adventure!!

50 days!

Hallotjes mensen aan de andere kant van de oceaan, daar ben ik weer! Dit keer een blogje over homecoming-week, Fall Formall en nog wat andere dingen. Waarom deze week er is en waarom er een Homecominggame is, weet ik allemaal niet precies. Wat ik wel weet is erg speciaal is en dan komt iedereen daar naar kijken die ooit op deze school heeft gezeten ofzoiets, ze komen ervoor letterlijk thuis.

Vorige week hadden we dus homecoming-week of spirit-week er zijn veel verschillende namen wat je het kan geven. Deze week houd in dat je elke dag van de week verkleed naar school moet komen, als je verkleed kwam verdiende je klas ( bij mij de seniors) punten. Op maandag moest iedereen in zijn “class-color” naar school komen, de Freshmen moesten in het groen, Sophmores in het paars, Juniors in Rood en de Seniors in het zwart. Dit was niet zo een moeilijke dag want voor band moet ik ook al zwart kleren hebben. Dinsdag was het thema “A day in Paradise” oftewel Hawaii. Iedereen liep die dag in bloemetjeskleren, zonnebrillen en hoelarokjes. ’s Avonds was er een Dodgeball competitie, ook wel bij ons kaaskoppen trefbal genoemd. Er waren 4 senior teams, 3 van die teams wonnen de eerste, tweede en derde prijs (punten). Het 4e senior team was laatste, raden in welk team ik dan in zat…… Om de pijn nog wat te verzachten dat we slecht waren gingen we nog naar de bonfire op school, ongeveer 3 kleine boompjes die een vuurtje vormden. Woensdag het “Generation Day”. De Freshman als baby’s, sophmores als kleuters, de juniors als volwassen, en wij waren oud. Die dag was zo samengevat in een paar woorden: grijze haren, looprekjes, wandelstokken en roepen waar de bingo was….Donderdag was het Tv-day, met een prachtig Minionshirt van de Wallmart ging ik die dag door het leven als een minion. En Vrijdag was het Warrior Spirit day, oftewel iedereen moest in de kleuren van school verkleed zijn: Blauw en geel/goud.

Vrijdag aan het eind van de middag moesten we ook nog pepband spelen tijdens de peprally, allemaal om het team aan te moedigen voor de game (gewonnen!!) En kregen we te horen dat de Seniors de meeste spiritpunten hadden. Net zoals veel mensen dus nu denken dacht ik ook op dat moment, en nu? Nou het bleek dus dat we de o zo speciale Spiritstick hadden gewonnen, en ja het is gewoon een tak uit het bos versierd met wat tape. Nou ge-wel-dig, hier dachten de meeste seniors toch anders over en gingen iedereen op de foto met de bijzondere spiritstick!

Zaterdagavond was dan Fall formall, s ’middags op t gemakje klaar gemaakt en dan ging ik om half 7 naar het huis van iemand van band waarmee ik naar het formall zou gaan. Eerst een hele fotoshoot, letterlijk, want er waren een stuk of 5 camera’s waar we de hele tijd naar moesten kijken. De foto’s heb ik zelf ook nog niet binnen, dus die volgen nog wel. Na nog wat te hebben gegeten hadden we als dessert iets erg bijzonders, namelijk Stroopwafels. Dit vind iedereen toch wel zo geweldig, en zeggen daarom ook bijna elke keer dat ik er een zaakje mee moet beginnen hier. Daarna gingen we naar de dance, die op school in de gymzaal was. Het was erg gezellig en de muziek die ze er draaien was leuk tot wat is dit en begon heel de zaal opeens precies hetzelfde dansje te doen.

Zondag heb ik nog geskypet met thuis, en zijn we begonnen met onze Hungergames marathon, die we vandaag eindigen. En dan zit ik hier net zoals wat de blog zegt alweer 50 dagen. Heb ik het naar mijn zin, meestal wel . Mis ik thuis, ook dat doe ik, jammer genoeg wel meer dan ik verwacht had. Of ik er spijt van heb dat ik dit heb begonnen. Dat totaal niet, ik heb in deze 50 dagen zoveel geleerd en niet alleen over mezelf, ik heb nieuwe mensen leren kennen aan de andere kant van de oceaan waar ik altijd naar terug kan komen.

Liefs Anouk

Reacties

Reacties

Harm Schouten en Marja Nagengast

Het is alsof we een boek van Harry Potter zitten te lezen. We hangen aan je lippen. Dat ze een beetje 'zot' waren in de VS wisten we al, maar zoooo compleet gestoord. Heerlijk, wat een ontspanning. Maar ook wat een 'band' creëer je hierdoor. Kunnen we nog wat van leren in NL.

Harm Schouten en Marja Nagengast

Hier nog even 'de string' mbt de betekenis en herkomst van Homecoming Week. Waar google en Wikipedia al niet goed voor is: https://en.wikipedia.org/wiki/Homecoming

Marjon Hoogesteger

Mooi verhaal weer, Anouk. Fijn dat je het daar naar je zin hebt!

Petra

Superleuk Anouk! Jij beleeft tenminste nog eens wat :-) Ga zo door met je verhalen!

Saskia (Ma, Gaby Roy voorseizoen)

Hoi Anouk.
Wat kan jij leuke verhalen vertellen. Je maak dus genoeg mee.
Leuk dat je t naar je zin hebt, en natuurlijk heb je wel eens heimwee, maar je komt sowieso weer naar huis, en t is iets heel aparts wat je doe en natuurlijk heel leerzaam. Ik kan zo bij je in de klas qua crocs, ik heb mooie goude camping crocs hihi. We hebben weer een optie voor t voorseizoen. Gezelli. De herfst/winter kan niet snel genoeg gaan whaha. Nou meid have fun!!! En lieve groetjes Saskia X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active